حلقه نهایی زنجیره پیچیده تولید توربین‌های صنایع نفت و گاز تکمیل شد

خط مونتاژ نهایی توربین‌های گازی شرکت توربین‌های صنعتی غدیر یزد به عنوان آخرین حلقه و بخش پایانی از زنجیره پیچیده تولید توربین و کمپرسورهای صنایع نفت و گاز با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در آیین راه‌اندازی خط مونتاژ نهایی توربین‌های گازی شرکت توربین‌های صنعتی غدیر یزد زیر مجموعه شرکت توربو کمپرسور نفت (OTC) که امروز (یکشنبه، ١٩ آبان‌ماه) برگزار شد، بیژن زنگنه، وزیر نفت و رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کردند.

به گفته وزیر نفت، ۶۵‌ درصد عملیات انتقال گاز ایران با استفاده از توربین‌های ساخته شده در گروه شرکت‌های توربوکمپرسور نفت انجام می‌شود.

روحانی پس از افتتاح و پرده‌برداری از لوح یادبود این کارخانه از بخش‌های مختلف این واحد تولیدی بازدید و در جریان مراحل نهایی ساخت توربین‌های گازی در این کارخانه قرار گرفت.

به گزارش شانا، شــرکت توربیـن‌هـای صنـعتی غدیر یزد در سـال ۱۳۸۷ به عنوان یـکی از اعـضا گــروه شرکت های توربوکمپرسور نفت (OTC) تاسیس شد. تاریخچه تاسیس این شرکت به سال ۱۳۶۲ بر می‌گردد که ساخت کارخانه به‌عنوان گروه صنعتی ساخت ماشین آلات نســاجی غدیر، با لیسانس شرکت سولزر سوییس آغاز و از سال ۱۳۷۲ به بهره‌برداری رسید.

از سال ۱۳۸۷ و به واسطه مشکلاتی که در صنعت نسـاجی به وجـود آمد این شــرکت به گــروه OTC واگذار شد و به‌عــنوان تولید کننده قطعــات و مجموعــه‌های جانبی و همــچنین موتور توربین با پشتـوانه بیش از ۲۰ سال تجــربه و سـرمـایه‌گذاری‌های جدید ماموریت خود را آغاز کرد.

کد خبر 295232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =