۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر: 295348
قدردانی از رویکرد زیست‌محیطی منطقه ویژه پارس

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر ضمن قدردانی از رویکرد زیست‌محیطی منطقه ویژه پارس گفت: مقوله محیط زیست در همه پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی منطقه ویژه لحاظ شده و نگاه مدیران این صنایع، مسئولانه و همراه با محیط زیست است.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، فرهاد قلی‌نژاد اظهار کرد: این سازمان در حوزه زیست‌ محیطی مطالعاتی جدی داشته است، به گونه‌ای که در یک سال گذشته فرآیند صدور مجوز مطالعات زیست‌محیطی به‌صورت جدی پیگیری شده و بدون این رویکرد مجوزها صادر نمی‌شود.

سیدپیروز موسوی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز گفت: مقوله محیط زیست در صنعت نفت همواره مورد توجه بوده و در همین راستا طبق دستور وزیر نفت، طرح‌های حذف گاز مشعل در پایتخت انرژی کشور در حال اجراست.

وی بر ضرورت راه‌اندازی سامانه پایش شاخص‌های زیست‌محیطی در عسلویه و کنگان تاکید کرد و گفت: تدوین سند بهبود کیفیت هوای منطقه ویژه را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.

پتروشیمی همت؛ نخستین پروژه زیست‌محیطی طرح سبز

موسوی همچنین ضمن بازدید از مراحل مقدماتی ساخت پتروشیمی همت به عنوان نخستین پروژه زیست‌محیطی طرح سبز، اجرای این پروژه را گامی مهم همسو با رویکرد کنوانسیون پاریس برای کاهش گازهای گلخانه‌ای برشمرد و اظهار کرد: اجرای این طرح که حجم زیادی از گاز گلخانه‌ای CO2 تولیدی منطقه را به کود اوره تبدیل می‌کند، وجهه جهانی ایران را در بحث حفاظت از محیط زیست بهبود می بخشد.

وی در ادامه این پروژه را  پروژه‌ای ملی - جهانی همسو با تعهدات ایران در توافقنامه پاریس برای کاهش گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۰ برشمرد که اثرات زیست‌محیطی CO2 در عسلویه را نیز کاهش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این پروژه همسو با اولویت این سازمان در بحث حفاظت از محیط زیست در منطقه به شمار می‌آید، به این منظور سازمان منطقه ویژه پشتیبان این پروژه‌ خواهد بود.

کد خبر 295348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =