یک دستگاه کمپرسور هوا در لاوان پس از ۲۰ سال راه‎اندازی شد

نصب و راه‌اندازی یک دستگاه کمپرسور هوا در منطقه لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران پس از ۲۰ سال، ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی به همراه داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در این عملیات با انجام حدود ۲ هزار نفرساعت کار مفید، یک دستگاه کمپرسور هوای broomwade با موفقیت تعمیر و نوسازی شد و به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه کمپرسور هوا  حدود ۲۰ سال در انبار منطقه لاوان نگهداری می‌شد و به منظور بهبود فرایند تامین هوای فشرده مورد نیاز کارخانه سلمان، پروژه راه‌اندازی آن در دستور کار قرار گرفت. با توجه به اینکه مدت زیادی از نگهداری آن در انبار منطقه می‌گذشت، ابتدا همه قطعات کمپرسور تست و بررسی شد که برخی از قطعات موجود نبود و حتی خود کمپرسور به دلیل فرسوده بودن به تعمیرات اساسی نیاز داشت.

بنابراین پروژه disassemble کردن قطعات آغاز و قطعاتی مثل رینگ پیستون‌ها همگی تعویض و نوسازی شد، همچنین safety valveها و RTD مجموعه با همکاری واحد ابزار دقیق جایگزین شدند.

کابل‌کشی‌های برقی بین کمپرسور و تابلو برق نیز برقرار شد و اشکالی که در سیستم حفاظت کمپرسور هوا وجود داشت برطرف و سرانجام کمپرسور برای تامین هوای مورد نیاز کارخانه خشکی سلمان وارد مدار شد. سرانجام همه تجهیزات این کمپرسور روی شاسی قرار گرفت و مجموعه به‌راحتی قابل جابه‌جایی و استفاده در هر مکانی برای تامین هوای فشرده است.

کد خبر 295354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =