آمادگی ۱۰۰ درصدی شبکه انتقال گاز برای عبور از زمستان

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از آمادگی کامل این شرکت برای عبور از فصل زمستان خبر داد و گفت: شرکت انتقال گاز همانند سال‌های گذشته آماده گذراندن فصل سرما همراه با انتقال پایدار، ایمن و مطمئن گاز طبیعی است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، سعید توکلی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در مسیر اجرای تعمیرات اساسی و آمادگی انتقال پاک، پایدار، ایمن و بهره‌ور گاز گفت: افزون بر انجام تعمیراتی که از پارسال تعریف شده بود، بعضی از اقدام‌های تعمیراتی دیگر به سبب وقوع برخی حوادث مانند سیلاب فروردین‌ماه امسال، به صورت اضطراری انجام شد.

وی با بیان اینکه پرونده تعمیرات اساسی سال ۹۸ شبکه انتقال گاز ایران بسته شده است، اظهار کرد: با تلاش و پیگیری کارکنان مناطق عملیات انتقال گاز، همه برنامه‌ها به‌موقع انجام شد و ما اکنون برای گذراندن زمستان آماده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: افزون بر ۳۰۵ توربوکمپرسور و ۸۴ ایستگاه تقویت فشار گاز، اکنون ۳۷ هزار و ۱۶۹ کیلومتر خط لوله بهره‌برداری‌شده مهیا هستند تا ظرفیت گاز تعریف‌شده را انتقال دهند و زمستانی آرام را برای هموطنان در گوشه و کنار کشور فراهم کنند. 

به گفته توکلی، افزایش قابل توجه میزان تعمیرات اساسی به لحاظ کمیت و کیفیت با سال‌های گذشته قابل قیاس نیست. امسال نه تنها همه آثار ناشی از تشدید تحریم‌ها با تکیه بر توان متخصصان مستعد داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی خنثی شد و برنامه‌های تعمیراتی به ثمر نشست، بلکه حتی تعمیراتی که در برنامه بلندمدت شرکت بود نیز به پایان رسیده و ناوگان انتقال گاز برای ورود به فصل زمستان مهیا و تجهیز شده است.

کد خبر 295406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =