ایجاد مسیرهای جدید هوایی برای کاهش مصرف سوخت هواپیماها

وزیر راه و شهرسازی از خلق مسیرهای جدید هوایی، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، شهرسازی هوشمند و تولید سوخت با سولفور کم برای کشتی‌ها به عنوان برنامه‌های ایران برای پایداری محیط زیست و کاهش مصرف انرژی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز دوشنبه (۲۷ آبان‌ماه) در مراسم ششمین کنفرانس بین‌المللی منطقه‌ای تغییر اقلیم که در کتابخانه ملی در تهران برگزار شد، درباره اقدام‌های این وزارتخانه برای پایداری محیط زیست گفت: یکی از مسائل در دستور کار وزارت راه خلق مسیرهای جدید هوایی برای پیمایش کمتر هواپیماهاست.

وی گفت: بر این اساس با کوتاه‌ کردن مسیرهای هوایی توانستیم هم برای پروازهای داخلی و هم پروازهای عبوری در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی برنامه دوم وزارت راه را نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد و گفت: تلاش داریم بتوانیم نوسازی ناوگان جاده‌ای را ادامه دهیم و از این طریق آلایندگی زیست محیطی را کاهش دهیم.

اسلامی با اشاره به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان که بر مصرف بهینه انرژی تاکید دارد، گفت: با تدوین این قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و سازمان نظام مهندسی موظف به اعمال این قانون در ساخت‌وسازها می‌شود، از سازمان نظام مهندسی انتظار داریم که به‌طور حتم این مبحث را در طراحی ساختمان‌ها نظارت و اعمال کند. رعایت این مبحث از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم می‌توانند سهمی بسزا در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته باشد.

وی تولید سوخت با سولفور کم برای کشتی‌ها را برنامه دیگر ایران برای پایداری محیط زیست اعلام کرد و گفت: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت ملی و توان شرکت‌های دانش‌بنیان این سوخت را در داخل تولید و به کمک سلامت دریاها بیایم.

وزیر راه و شهرسازی خبر داد که دولت تدبیر و امید در بخش ناوگان ریلی توانسته است خطوط ریلی کشور را از ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر به ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر افزایش دهد و گفت: این مقدار افزایش خطوط ریلی به اضافه طرح‌های درحال مطالعه و اجرا نشان از عزم ایران برای بهینه‌سازی مصرف انرژی برای رسیدن به محیط زیست پایدار دارد.

اسلامی حرکت به سمت شهرسازی هوشمند را از دیگر جهت‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی برای کنترل مصرف انرژی دانست.

کد خبر 295450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =