شرایط دوگانه‌سوز کردن خودروها باید تسهیل شود

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: اکنون که قیمت بنزین اصلاح شده است، باید تلاش کرد شرایط استفاده از سوخت جایگزین (سی‌ان‌جی) تا حد ممکن برای مردم تسهیل شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محسن جوهری اظهار کرد: در نتیجه تورم شدید دو سال اخیر، هزینه تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز به‌شدت افزایش یافته که ضروری است دولت از محل درآمد اصلاح قیمت بنزین، دوگانه سوز کردن خودروها را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه نگرانی اصلی تنها در حوزه تولید خودروهای پایه گازسوز و تبدیل ناوگان است، گفت: پیشنهاد ما حذف تعرفه واردات خودروهای پایه گازسوز خارجی برای استفاده قشرهای مختلف کشور از این سوخت پاک است که در این باره مکاتباتی با کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون انرژی مجلس انجام شده و امید است با همکاری آنها در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی تاکید کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های عظیم انجام‌شده قبلی و بسترسازی‌های مناسب انجام‌شده، مسلم‌ترین گزینه جایگزین، استفاده از سوخت ارزان سی‌ان‌جی است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲ هزار و ۴۷۲ جایگاه با ظرفیت اسمی عرضه روزانه ۶۸ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و نگرانی بابت پاسخگویی به افزایش مراجعه‌های مردم از این ناحیه نیست، اما ضروری است در این بخش کمک به جایگاه‌داران و شرکت‌های بهره‌بردار مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 295455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =