برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی المپیاد بهره‌برداران خطوط انتقال گاز

نخستین نشست هم‌اندیشی المپیاد بهره‌برداران خطوط لوله شرکت انتقال گاز ایران با هدف بررسی و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای بهره‌برداران برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، نخستین نشست هم‌اندیشی برگزاری المپیاد بهره‌برداران خطوط لوله شرکت انتقال گاز ایران با حضور سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، مدیران مناطق عملیات انتقال گاز و بهره‌برداران خطوط لوله برگزار شد.

در این نشست، توکلی با بیان اینکه هر اپراتور، پیش از بهره‌برداری از تجهیزی حساس و ارزشمند باید صلاحیت حرفه‌ای داشته باشد، گفت: ۷۰ درصد از تاسیسات و تجهیزات اساسی و فیزیکی شرکت ملی گاز ایران در اختیار شرکت انتقال گاز ایران است که توسط بهره‌برداران ایستگاه‌ها و خطوط لوله به کار گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صلاحیت حرفه‌ای بهره‌برداران تجهیزات ارزشمند مانند توربین کمپرسور و دیگر تجهیزات یک ایستگاه باید کنترل شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری المپیاد بهره‌برداران نیز توجه به صلاحیت و جایگاه حرفه‌ای این کارکنان پرتلاش است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، موفقیت در تراز جهانی افق ۱۴۰۴ را در گرو پایبندی به شاخص‌های تعیین‌شده برای شرکت عنوان کرد و گفت: برگزاری المپیاد بهره‌برداران در سراسر کشور تعیین‌کننده شاخص‌هایی است که پایبندی به آنها برای همه بهره‌برداران یک الزام است. این اتفاق آن قدر خوب و مبارک بود که آقای سلحشور، رئیس دانشگاه صنعت نفت در نشست شورای پژوهشی، المپیاد بهره‌برداران را کاری نو توصیف کردند، این در حالی است که بیشتر کشورهای دنیا برای محک زدن صلاحیت حرفه‌ای افراد، مکانیزم تئوری و عملی ندارند.

توکلی با اشاره به اینکه بر اساس الگوی شایستگی، برای ارزشمند بودن باید شاخصه‌های صفت‌محور، رفتارمحور و نتیجه‌محور تعریف شوند، تصریح کرد: این رویداد برای بخش عملیات خطوط لوله انتقال گاز آثار مثبتی داشته و سرانجام به تبادل دانش منجر می‌شود. مهم‌تر از آن، افراد احساس می‌کنند در جایگاهی ارزشمند قرار دارند و خود فرد نیز برای سیستم با ارزش است.

کد خبر 295626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =