زمینه‌های همکاری پژوهشگاه نفت و شهرک علمی اصفهان بررسی شد

زمینه‎های گسترش همکاری‌های دوجانبه پژوهشگاه صنعت نفت و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در نشست مشترک مدیران این دو مجموعه بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در تشریح فعالیت‌های این مرکز علمی اظهار کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ۵۰۰ شرکت فناورمحور و دانش‌بنیان دارد که ۲۰۰ شرکت از میان این شرکت‌ها رشد یافته‌اند و فعالیت‌های صادراتی را در دستور کار خود دارند؛ فناوری‌ این نوع شرکت‌ها صنعتی است.

وی به دسته دوم شرکت‌های فناورمحور و دانش‌بنیان اشاره و تصریح کرد: حدود ۲۰۰ شرکت دیگر در مرحله رشد است که به پارک‌های علم و فناوری ملحق می‌شوند و دسته سوم نیز ۱۰۰ مجموعه نوپاست که دارای رشد مقدماتی هستند.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تبدیل شرکت‌های کوچک به شرکت‌های بزرگ و گسترده را از اهداف این شهرک برشمرد و گفت: در این زمینه همواره از متخصصان با تجربه بهره‌مند شده‌ایم و با توجه به سیاست‌های اتخاذشده تصمیم بر آن است که در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری از افراد جوان استفاده شود.

قیصری آموزش مدیران جوان مراکز رشد را از ماموریت‌های این شهرک تحقیقاتی برشمرد و افزود: همه محققان این مجموعه آمادگی انتقال تجارب خود را به دیگر مراکز دارند و ما می‌توانیم در ایجاد مراکز رشد و نوآوری و پارک‌های علم و فناوری به پژوهشگاه صنعت نفت کمک کنیم.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: افزون بر ارائه خدمات متعدد در زمینه تجاری‌سازی فناوری، آماده همکاری با  دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، کاتالیست‌ها و فیلترها هستیم.

کد خبر 295756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =