تولید نفت اوپک در نوامبر ۲۰۱۹ کاهش یافت

تولید نفت اوپک تاکنون در ماه نوامبر و پیش از عرضه سهام شرکت سعودی آرامکو عربستان و برگزاری نشست این سازمان با کاهش همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، نظرسنجی این خبرگزاری نشان داد افت تولید نفت خام آنگولا به دلیل عملیات نگهداری و همچنین محدودیت تولید نفت عربستان برای تقویت بازار پیش از عرضه سهام شرکت سعودی آرامکو سبب شده است تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه نوامبر امسال کاهش یابد.

میانگین تولید نفت ۱۴ عضو اوپک در ماه نوامبر امسال ۲۹ میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه در روز بود که ۱۱۰ هزار بشکه نسبت به ماه اکتبر کاهش داشت.

نظرسنجی رویترز نشان داد عربستان همچنان کمتر از سهمیه تولید خود در اوپک تولید می‌کند. تولید نفت این کشور در این دوره ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز و ۵۰ هزار بشکه کمتر از ماه اکتبر امسال بود.

۱۱ عضو اوپک که طبق توافق جهانی کاهش تولید نفت متعهد به محدودیت عرضه خود هستند، در ماه نوامبر امسال ۱۳۵ درصد به سهمیه تولید خود پایبند بودند.

عراق و نیجریه تولید نفت خود را اندکی کاهش دادند، اما همچنان بالاتر از سهمیه خود تولید می‌کنند.

به گزارش شانا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش چندی پیش (ژوئن ۲۰۱۹) تصمیم گرفتند توافق خود برای کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت را تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کنند.

وزیران نفت و انرژی اوپک برای شرکت در صدوهفتادوهفتمین نشست عادی این سازمان و آخرین نشست سال ۲۰۱۹ خود پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) در دبیرخانه دائمی این سازمان در وین گرد هم می‌آیند، همچنین هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) در مقر دائمی این سازمان برگزار می‌شود.

هفدهمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک (JMMC) هم براساس برنامه قرار است عصر چهارم دسامبر (۱۳ آذرماه) در محل دبیرخانه اوپک در وین اتریش برگزار شود.

نشست کمیته فنی اوپک (JTC) که شرایط بازار نفت را بررسی می‌کند، قرار است بعدازظهر روز سه‌شنبه (۱۲ آذرماه) در وین برگزار شود.

کد خبر 295922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =