روسیه: برای بحث درباره تمدید توافق کاهش تولید نفت زود است

وزیر انرژی روسیه از اعضای اوپک و متحدانش خواست تصمیم‌گیری درباره تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت را به نزدیک ماه آوریل سال آینده میلادی موکول کنند.

به گزارش خبرگزاری پلاتس از مسکو، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، دیروز (جمعه، هشتم آذرماه) اعلام کرد که اکنون برای بحث درباره تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت زود است و اوپک و متحدانش باید نزدیک ماه آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی درباره این مسئله تصمیم بگیرند.

وی گفت: ما توافقی داریم که تا آغاز آوریل معتبر است؛ در موارد پیشین بررسی تمدید، این کار یک ماه پیش از انقضا صورت گرفت، زیرا تا آن زمان ممکن است شرایط بازار تغییر کند، چرا اکنون باید حدس بزنیم که در چهار ماه آینده چه اتفاقی می‌افتد؟ باید بازار را زیر نظر داشته باشیم و در زمان لزوم تصمیم بگیریم.

به گزارش شانا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش چندی پیش (ژوئن ۲۰۱۹) تصمیم گرفتند توافق خود برای کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت را تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کنند.

وزیران نفت و انرژی اوپک برای شرکت در صدوهفتادوهفتمین نشست عادی این سازمان و آخرین نشست سال ۲۰۱۹ خود پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) در دبیرخانه دائمی این سازمان در وین گرد هم می‌آیند، همچنین هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) در مقر دائمی این سازمان برگزار می‌شود.

هفدهمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک (JMMC) هم براساس برنامه قرار است عصر چهارم دسامبر (۱۳ آذرماه) در محل دبیرخانه اوپک در وین اتریش برگزار شود.

نشست کمیته فنی اوپک (JTC) که شرایط بازار نفت را بررسی می‌کند، قرار است بعدازظهر روز سه‌شنبه (۱۲ آذرماه) در وین برگزار شود.

کد خبر 295941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =