عملکرد مراکز درمانی بهداشت و درمان گچساران تشریح شد

عملکرد نیمه نخست امسال بعضی از مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تشریح شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، محمد محمدی، رئیس بهداشت و درمان این منطقه گفت: در ۶ ماه منتهی به شهریورماه امسال، ۲۱۷ هزار و ۶۷۷ نفر با مراجعه به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این بیماران برای انجام مراحل درمانی خود به بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت صنعت نفت، درمانگاه‌های عملیاتی، درمانگاه‌های شهری، کلینیک تخصصی، کلینیک دندان‌پزشکی، داروخانه‌ها، مرکز طب کار و سلامت و کلینیک مشاوره روان‌پزشکی مراجعه کردند که بیشترین حجم مراجعه‌ به بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت صنعت نفت گچساران بوده است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: هم‌اکنون ۶۱ پزشک شامل ۲۶ پزشک عمومی، ۲۳ متخصص، ۱۱ دندان‌پزشک و یک متخصص و جراح فک و صورت مشغول ارائه خدمات درمانی هستند.

محمدی اظهار کرد: این پزشکان در ۱۷ مرکز درمانی و یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی در نوبت‌های صبح  و عصر کار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به کارکنان و خانواده‌های شرکت نفت و گاز گچساران بر عهده دارند.

افزایش ۳ درصدی مراجعه به داروخانه‌ها

عبدالرسول صالح‌زاده، رئیس خدمات دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از افزایش مراجعه به داروخانه‌های مراکز درمانی خبر داد و گفت: آمار مراجعان به داروخانه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ۶ ماهه اول سال ۷۰ هزار و ۲۴۷ نفر بوده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی آمار مراجعه‌کنندگان در فروردین‌ماه را ۱۱ هزار و ۶۸۵ مورد، اردیبهشت‌ماه ۱۳ هزار و ۴۶۹ مورد، خردادماه ۱۰ هزار و ۵۲۶ مورد، تیرماه ۱۱ هزار و ۴۱۵ مورد، مردادماه ۱۱ هزار و ۱۰۲ مورد و شهریورماه ۱۲ هزار و  ۵۰ مورد عنوان کرد.

رئیس خدمات داروئی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار کرد: هم‌اکنون سه داروخانه در حال خدمت‌رسانی به جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران است.

مراجعه ۲۰ هزار نفر به کلینیک‌های تخصصی در نیمه نخست امسال

صغری صادقی، مسئول کلینیک‌های تخصصی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه حدود ۲۰ هزار  و ۹۶۲ نفر به کلینیک تخصصی مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین فراوانی مراجعه‌کنندگان مربوط به اردیبهشت‌ماه با ۴ هزار و ۴۳۶ مورد و کمترین مربوط به فروردین‌ماه با ۲ هزار و ۸۸ مورد بوده است.

صادقی اظهار کرد: کلینیک تخصصی بیمارستان بعثت صنعت نفت دارای ۲۳ تخصص داخلی، اطفال، جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارتوپدی، داخلی، ارولوژی، نورولوژی، چشم، اعصاب و روان، پوست، گوش، حلق و بینی، بیهوشی، قلب و جراح مغز و اعصاب است.

فعالیت ۱۰ یونیت در کلینیک دندان‌پزشکی مرکز درمانی گچساران

عبدالصاحب باوی، رئیس کلینیک دندان‌پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از فعالیت متخصص و جراح فک و صورت برای نخستین بار در کلینیک دندان‌پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خبر داد و گفت: این متخصص از ابتدای تیرماه امسال تاکنون شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: به‌طور میانگین روزانه ۸۹ بیمار در نوبت‌های صبح و عصر برای دریافت خدمات به کلینیک ویژه دندان‌پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه می‌کنند.

رئیس کلینیک دندان‌پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تصریح کرد: این مرکز درمانی در نوبت‌های صبح و عصر به کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت گچساران خدمات دندان‌پزشکی از جمله کشیدن دندان، ترمیم، جراحی بافت سخت و نرم، درمان ریشه، رادیوگرافیPA/BW، جرم‌گیری، پروفیلاکسی، حذف پوسیدگی و پانسمان، پالپوتومی و پالپکتومی ارائه می‌کند.

باوی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰ یونیت دندان‌پزشکی در این کلینیک فعال است که در نوبت کاری صبح هشت دندان‌پزشک عمومی و در نوبت عصر نیز دو دندان‌پزشک عمومی به کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت گچساران خدمات ارائه می‌کنند.

انجام آزمایش‌های تخصصی در آزمایشگاه بیمارستان بعثت گچساران

محمدرضا طاهری‌نژاد، مسئول آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان شهریورماه  ۱۲ هزار و ۷۴۶ نفر به آزمایشگاه مراجعه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: تعداد آزمایش‌های انجام‌شده در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در بازه زمانی یادشده ۱۰۸ هزار و ۱۲۳ قلم بوده است.

به گفته طاهری‌نژاد، ماهانه به‌طور میانگین ۱۸ هزار قلم آزمایش در این واحد برای بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد آزمایش‌هایی که پزشکان تجویز می‌کنند در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران قابل انجام است.

مسئول آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: آزمایشگاه این بیمارستان از معدود آزمایشگاه‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که در آن آزمایش‌های تخصصی هورمونی از جمله تومورمارکرها، هپاتیت، تیروئید، هورمون‌های جنسی و... انجام می‌شود.

طاهری‌نژاد تصریح کرد: بخش‌های هورمون شناسی، بیوشیمی، میکروب‌شناسی، تجزیه ادرار، بانک خون و ... در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران فعال است.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۵ نفر متخصص پاتولوژی و کارشناس علوم آزمایشگاهی در واحد آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران فعالیت دارند.

ارائه خدمات درمانی شبانه‌روزی بخش اورژانس به بیماران

تابان حکمتی، مسئول واحد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: ۸ هزار و ۲۰۰ بیمار از ابتدای امسال تا پایان مردادماه در بخش اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران درمان شدند.

وی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۸ هزار و ۲۷۰ نفر از مراجعه‌کنندگان به اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران به‌صورت سرپایی درمان شدند.

مسئول واحد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با اشاره به اینکه هر نوبت کاری با یک پزشک عمومی و یک پزشک اورژانس خدمات ارائه می‌شود، افزود: در این مدت ۹۳۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران بستری شدند.

حکمتی تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته ۴۰ ماموریت از سوی آمبولانس‌های واحد اورژانس انجام گرفت.

وی افزود: هم‌اکنون بخش اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران دارای یک پزشک متخصص طب اورژانس، ۵ پزشک عمومی، ۱۰ پرستار و ۴ نیروی خدمات است که در ۲۴ ساعت شبانه‌روز به بیماران و مراجعان، خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

تجهیز مرکز توان‌بخشی بیمارستان بعثت به دستگاه‌های روز

ایرج بکیار، مسئول مرکز توان‌بخشی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۸ هزار و ۹۵ جلسه توان‌بخشی به بیماران ارائه شد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه تعداد یکهزار و ۱۱ بیمار در قالب ۸ هزار و ۹۵ جلسه از خدمات مرکز توان‌بخشی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۷ هزار و ۵۳۱ جلسه فیزیوتراپی و ۵۶۴ جلسه کاردرمانی بوده است.

مسئول مرکز توان‌بخشی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با بیان اینکه مرکز توان‌بخشی این بیمارستان به جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها از جمله شوک‌درمانی، لیزر، دیاترمی و... مجهز بوده، اظهار کرد: در این مرکز از به‌روزترین تکنیک‌های درمانی از جمله  سوزن خشک استفاده می‌شود.

بکیار با اشاره به اینکه هم‌اکنون هشت تخت درمانی در مرکز توان‌بخشی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران داریم، گفت: این مرکز حداقل به چهار تخت درمانی دیگر نیاز دارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون یک دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی و چهار فیزیوتراپ در مرکز توان‌بخشی به بیماران خدمات فیزیوتراپی ارائه می‌کنند.

ارائه خدمات به بیش از ۷ هزار نفر در بخش رادیولوژی بیمارستان بعثت

رزیتا آقایی، مسئول بخش رادیولوژی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: در ۶ ماهه نخست امسال به ۷ هزار و ۸۰ نفر از بیماران، خدمات رادیولوژی و سونوگرافی ارائه شد.

وی با بیان اینکه بخش رادیولوژی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران مجهز به پیشرفته‌ترین و بروزترین دستگاه‌ها از جمله رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی مدرن، ماموگرافی دیجیتال، دستگاه پانورکس و سفالومتری، رادیولوژی پرتابل و رادیوگرافی دیجیتال و آنالوگ است، اظهار کرد: این دستگاه‌ها نقش مهمی در ارتقای خدمت‌رسانی به بیماران دارد.

مسئول بخش رادیولوژی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران افزود: در راستای خدمات‌رسانی به بیماران در ۶ ماه نخست امسال حدود ۳ هزار و ۵۴۰ مورد رادیولوژی دیجیتال، ۲ هزار  و ۹۶۰ مورد سونوگرافی و ۵۸۰ مورد عکس‌برداری دندان و فک در این بخش انجام شده است.

آقایی تصریح کرد: بخش تصویربرداری (رادیولوژی) به‌صورت ۲۴ ساعته و واحد سونوگرافی سه روز در هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و دیگر روزها به‌صورت کشیک به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

کاهش ۱۳ درصدی اعزام بیماران به دیگر مراکز درمانی

پروانه دیانی، مسئول واحد اعزام بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با اعلام آمار اعزام بیماران این بیمارستان در ۶ ماهه نخست امسال  به دیگر مراکز درمانی، از کاهش این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد  و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ روند کاهشی داشته است.

وی افزود: تعداد اعزام‌های انجام شده به سایر مراکز درمانی در مدت یادشده ۱۰۷۰ مورد بوده که در مقایسه با سال ۹۷ با کاهش ۱۳ درصدی روبه‌رو شده است.

مسئول واحد اعزام بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با یادآوری اینکه این اعزام‌ها به مراکز درمانی شیراز، اهواز و تهران بوده است، افزود: بیشترین فراوانی اعزام مربوط به تیرماه با ۲۲۶ مورد است.

دیانی تصریح کرد: با افزایش فعالیت‌های بیمارستان بعثت صنعت نفت، اعزام بیماران از این مرکز درمانی به دیگر مراکز کاهش یافته است.

جمعیت کنونی زیر پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزون بر ۱۳ هزار نفر است.

کد خبر 295951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =