۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
  • کد خبر: 295992
رویداد دانشجویی پتروتست برگزار می‌شود

رویداد دانشجویی استارت‌آپی «پتروتست» به همت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و با هدف رشد استعدادهای جوان و پویای کشور، ۲۳ تا ۲۵ آذرماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

مهدی احمدخان‌بیگی، مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت در گفت‌وگو با شانا درباره جزئیات این رویداد دانشجویی توضیح داد: با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعتی شریف (گروه المپیاد مهندسی نفت) و شتاب‌دهنده آما، رویداد دانشجویی پتروتست برای نخستین بار در سطح وزارت نفت برگزار می‌شود.

وی شعار این رویداد دانشجویی را «شکوفایی هسته‌های مسئله‌محور جوانان» عنوان کرد و افزود: با توجه به تاکیدات وزیر محترم نفت مبنی بر اینکه به نحوی برنامه‌ریزی شود تا افزون بر شناسایی چالش‌های حوزه فنی و مهندسی، نیازهای غیرفنی وزارت نفت نیز احصا شود، در این رویداد در مرحله اول با دعوت از ۴۲ واحد دانشگاهی (مشتمل بر دانشگاه‌های سراسری و آزاد اسلامی) از سراسر کشور علاوه بر چالش‌های حوزه‌های مهندسی نفت، مهندسی شیمی و زمین شناسی، ارائه نیازمندی‌های نوآورانه حوزه‌های حقوق نفت و اقتصاد انرژی نیز مدنظر قرار گرفته است.

احمدخان‌بیگی با بیان اینکه در این فرآیند گروه‌های دانشجویی به نمایندگی از دانشگاه‌ها به همراه یک استاد راهنما (سرپرست) به اداره کل امور پژوهش وزارت نفت معرفی می‌شوند، ادامه داد: این گروه‌ها متشکل از دانشجویانی است که برخی از آنها در حوزه فنی (تخصص انرژی و مهندسی نفت) و بخشی از آنها نیز در حوزه کسب ‌وکار (بازاریابی، مالی و حقوق) تخصص دارند. با شکل‌گیری گروه‌ها و تجربه کار گروهی سه‌روزه، پیوند سازنده‌ای بین اعضای تیم‌ها شکل می‌گیرد و بسیاری از آنها پس از اتمام برنامه به همکاری با یکدیگر ادامه می‌دهند تا یک استارت‌آپ فعال را شکل دهند.

به گفته وی، در روز نخست این رویداد (۲۳ آذرماه) گروه‌ها ضمن آشنایی و ملاقات با یکدیگر درباره توانمندی‌های خود صحبت می‌کنند تا در صورت نیاز بتوانند با شبکه‌سازی، مکمل توانمندی‌های یکدیگر شوند. سپس ارزیابی و تحلیل تیم‌ها توسط استادان مجرب حوزه استارت‌آپ صورت می‌گیرد و در انتها کارآفرینان برتر کشور درباره تجارب موفق خود صحبت می‌کنند. در انتهای روز نخست، سه چالش از میان چالش‌های احصا شده از شرکت‌های تابع وزارت نفت مطرح و شرکت‌کنندگان کار عملی را برای ایده‌پروری آغاز می‌کنند.

مدیرکل امور پژوهش وزارت نفت گفت: در روز دوم کارگاه‌های تفصیلی فنی در خصوص چالش‌های معرفی‌شده برای دانشجویان برگزار می‌شود و سپس کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های حل مسئله، تهیه مدل کسب‌وکار و مهارت ارائه ایده توسط افراد خبره استارت‌آپی برای تیم‌ها برگزار می‌شود. در روزهای دوم و سوم، مربیان و منتورهای فنی و کسب‌وکاری در برنامه حضور دارند تا در مواقع بروز مشکل، تیم‌ها را راهنمایی کنند. در روز آخر نیز گروه‌ها پس از ارائه اولیه ایده‌های خود، به‌مدت ۱۰ دقیقه باید محصول یا دستاورد خود را برای هیئت داوران متخصص ارائه دهند و در انتها به گروه‌های حائز صلاحیت و دارای شرایط گرنت فناوری اعطا و از رئیس دانشگاه ذی‌ربط نیز قدردانی خواهد شد. نتایج داوری نیز تا روز ۲۷ آذرماه اعلام خواهد شد.

احمدخان‌بیگی اظهار کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم و از دانشگاه‌های سراسر کشور و گروه‌های دانشجویی دعوت می‌کنم در این رویداد و در شکل‌گیری مجموعه‌های استارت‌آپی پویا در حوزه صنعت نفت مشارکت کنند.

کد خبر 295992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =