رشد ۸۴ درصدی اجرای شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در استان کرمان

در هشت ماه امسال، ۱۴۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در استان کرمان اجرا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۸۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، منوچهر فلاح، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۲ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز و بیش از ۱۷ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در سطح استان کرمان اجرا شده، همچنین از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه، ۹۳ درصد از تعهدهای شبکه‌گذاری استان کرمان طبق بودجه مصوب سال ۹۸ ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران محقق شده است.

وی از سرعت اجرای طرح‌های گازرسانی استان کرمان در سال ۹۸ خبر داد و افزود: گازرسانی به ۱۳ محور صنعتی استان نیز در دست اقدام قرار دارد و امیدواریم با گازرسانی به صنایع کوچک و بزرگ، گام موثری در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی جامعه، رونق تولید، کشاورزی و اشتغال‌زایی در سطح استان برداشته شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان درباره میزان برخورداری خانوارهای شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی توضیح داد: ضریب نفوذ گازرسانی شهری و روستایی در حال افزایش است به گونه‌ای که اکنون ۹۳ درصد خانوار شهری و ۴۴ درصد خانوار روستایی واجد شرایط گازرسانی، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و بیش از ۶۴۲ هزار مشترک در سطح استان جذب شده‌اند.

به گفته فلاح، گازرسانی به ۳۹۹ روستا و ۱۷ شهر نیز در حال اجراست که بر این اساس تا پایان سال ۹۸، میزان بهره‌مندی خانوار شهری و روستایی استان از نعمت گاز طبیعی به ۷۷ درصد می‌رسد.

کد خبر 296053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =