اجرای مگاپروژه ۸ میلیارد دلاری در دستور کار صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ساخت یک مگاپروژه جدید با ظرفیت تولید بالا، سرمایه‌گذاری ۷ تا ۸ میلیارد دلاری و تنوع تولید بیش از ۲۰ محصول استراتژیک با مشارکت هلدینگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی امروز (چهارشنبه، ۱۳ آذرماه) در دیدار با مدیر و کارکنان امور مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه این شرکت، با تأکید بر اهمیت این واحد در مسیر پیشرفت صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: باید به سمت توسعه هدفمند و هوشمندانه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یک سال اخیر ادامه داد: نهایی شدن دانش  PVM و طرح GTTP اسلام‌آباد غرب دستاورد ارزشمندی است که عملیات اجرایی آن به‌زودی با استفاده از دانش فنی این شرکت و تلاش‌های انجام شده از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تحلیل و مدیریت خوراک‌های در دسترس را از مباحث مهم در این صنعت دانست و افزود: در بحث تحلیل خوراک برای توسعه صنعت، وضعیت ۶ الی ۷ خوراک در دسترس را تا سال ۱۴۱۵ تعیین تکلیف کرده‌ایم.

محمدی با بیان اینکه با تأکید وزیر نفت، ساخت یک مگاپروژه جدید با ظرفیت تولید بالا و سرمایه‌گذاری ۷ تا ۸ میلیارد دلاری با مشارکت هلدینگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این طرح بزرگ که از پتروشیمی بندرامام و پتروشیمی شازند نیز به مراتب بزرگ‌تر است، با بهره‌گیری از خوراک‌های متنوع، تولید بیش از ۲۰ نوع محصول راهبردی را رقم خواهد زد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه ایران از نظر مجموع منابع نفت و گاز، نخستین در دنیاست و تنوع خوراک در کشور یک مزیت به شمار می‌رود، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی کشورمان باید با توجه به زیرساخت‌های موجود قدرتمندتر شود و به سمت توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش حرکت کند.

وی با بیان اینکه فضا و نگاه برای توسعه صنعت پتروشیمی فراهم شده و رویکردی جدید در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌وجود آمده است، گفت: همگی باید با تعامل کمک کنید حرکت رو به جلو و پویای صنعت پتروشیمی ایران شتاب گیرد.

کد خبر 296116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =