سیاست چماق و هویج عربستان در برابر دیگر اعضای اوپک

عربستان در نشست امروز (پنجشنبه، ۱۴ آذرماه) اوپک، برای وادار کردن دیگر اعضای این سازمان به همراهی با تلاش‌ها برای افزایش قیمت نفت، از سیاست وعده و وعید استفاده می‌کند.

به گزارش شبکه بلومبرگ، برخی منابع اوپکی اعلام کردند عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان که برای نخستین بار پس از تصدی این مقام در نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت حاضر می‌شود، در صورت استمرار کم‌کاری دیگر اعضای اوپک در پایبندی به سهمیه تولید حاضر است تولید نفت عربستان را کمی افزایش دهد.

عربستان در صورت پایبندی دیگر اعضای اوپک به سهمیه تولید حاضر است در زمینه تشدید کاهش تولید نفت، پیشتاز باشد.

از سوی دیگر، عراق که بدترین عملکرد را در پایبندی به سهمیه تولید خود دارد، پیش از این از تشدید کاهش تولید اوپک به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز حمایت کرده بود، اما پس از آن موضع خود را تغییر داد و اعلام کرد طرفدار تمدید توافق کنونی تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی است.

عربستان تاکنون بسیار کمتر از سهمیه خود در اوپک تولید کرده، در حالی که عراق، نیجریه و حتی روسیه، پایبندی ضعیفی به این سهمیه داشته‌اند و بعید است رویه خود را تغییر دهند.

آمریتا سن، تحلیلگر مؤسسه انرژی اسپکتس، گفت: عربستان به روشنی به اوپک پیام داده است که دیگر کم‌کاری را تحمل نمی‌کند و اگر این کار ادامه یابد، عربستان به‌راحتی تولیدش را به میزان سهمیه خود افزایش می‌دهد، یا حتی از آن فراتر می‌رود.

کد خبر 296143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =