۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 296305
فروش متانول آپادانا خلیج فارس تضمین شده است

مدیرعامل پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با اشاره به اینکه برای فروش محصولاتمان نگرانی نداریم، تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بنا دارد زنجیره ارزش متانول را در ایران ایجاد کند، بنابراین فروش متانول ما تضمین شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، جلیل قسامی امروز (دوشنبه، ۱۸ آذرماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه واحدهای متانول ارزش افزوده بالایی را ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: از آنجا که این طرح زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، این شرکت سیاست‌گذاری‌های لازم را به‌منظور توسعه و تکمیل زنجیره ارزش برای این طرح داشته است.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه کشورها هم‌اکنون براساس مصرف متانول سنجیده می‌شود، افزود: بازگشت سرمایه متانول ۳۶.۶ درصد است.

مدیرعامل پتروشیمی آپادانا خلیج فارس به لیسانس کازاله این طرح اشاره و تصریح کرد: این طرح ظرفیت سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول را خواهد داشت که ۴۶۲ میلیون یورو مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح است. تاکنون ۲۵۰ میلیون یورو سفارش‌گذاری شده و بخش قابل توجهی از تجهیزات خریداری و نصب شده است.

قسامی با تأکید بر استفاده حداکثری از ساخت داخل در طرح آپادانا خلیج فارس، ادامه داد: تلاش شده تمامی تجهیزاتی که در داخل وجود دارد از داخل تهیه شود و تنها کالاهای غیرموجود آن هم از بهترین برندهای دنیا تهیه شده است.

به گفته وی، گرید متانول تولیدی آپادانا خلیج فارس 2A، یعنی باکیفیت‌ترین گرید با ۹۹.۹ درصد خلوص است.

قسامی با بیان اینکه هم‌اکنون تولید متانول کشور ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن متانول است که ۳۰۰ هزار تن در داخل مصرف و مابقی صادر می‌شود، اظهار کرد: چین با وجود تولید ۶۰ میلیون تن متانول، ۱۰ میلیون تن نیز وارد می‌کند که این نشان‌دهنده وجود بازار این محصول است. متانول تولیدی در چین از زغال سنگ است که آلودگی زیادی برای محیط زیست ایجاد می‌کند، اما متانول ما از گاز تولید و تمامی آن صادر خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با اشاره به اینکه برای فروش محصولاتمان نگرانی نداریم، تصریح کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بنا دارد زنجیره ارزش متانول را در ایران ایجاد کند، بنابراین فروش متانول ما تضمین شده است.

وی به پیشرفت ۴۷ درصدی طرح آپادانا خلیج فارس اشاره کرد و افزود: این طرح شهریور ۱۴۰۰ وارد مدار تولید می‌شود.

قسامی با بیان اینکه طراحی مهندسی طرح آپادانا خلیج فارس از پایه از سوی شرکت‌های داخلی انجام شده است، ادامه داد: خوراک این واحد روزانه ۴ هزار مترمکعب متان خواهد بود.

کد خبر 296305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =