طرح تمام‌ایرانی افزایش و نگهداشت توان تولید نفت در فاز اجرایی قرار دارد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: طرح تمام‌ایرانی افزایش و نگهداشت توان تولید نفت که با دستور و پیگیری‌های وزیر نفت کلید خورد، در فاز اجرا قرار دارد و با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی در توضیح بیشتر گفت: این طرح در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب موسوم به ۲۸ مخزن است و در قالب ۲۷ بسته کاری پیگیری می‌شود که امیدواریم حداکثر ۳۰ ماه آینده پایان یابد.

وی نگهداشت و افزایش تولید، اشتغال‌زایی، توجه حداکثری به ساخت داخل و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی را از مهم‌ترین اهداف و نتایج اجرای این طرح مهم ملی دانست و افزود: حدود ۷۰ درصد این طرح در استان خوزستان و ۳۰ درصد در سایر استان‌های همجوار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا می‌شود که با دستور مستقیم وزیر نفت، ۴ درصد از کل هزینه‌کرد آن در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و در زمینه اقدام‌ها و پروژه‌های عام‌المنفعه مناطق پیرامونی صرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طرح ۲۸ مخزن را به واسطه بهره‌مندی از پیمانکاران، سازندگان و نیروی انسانی ایرانی و استفاده حداکثری از کالا، مواد و تجهیزات ساخت داخل، طرحی تمام‌ایرانی برشمرد و گفت: باتوجه به تأکیدات مقام عالی وزارت نفت و در راستای رونق فضای کسب‌وکار و همچنین ایجاد نشاط و امید در بین مردم مناطق نفت‌خیز جنوب، در اسناد قراردادی این طرح، پیمانکاران ملزم به جذب حداکثری نیروهای بومی برای اجرای این طرح شده‌اند. در این طرح تعداد قابل توجهی پروژه روسطحی و زیرسطحی تعریف شده است که در بازه زمانی قرارداد اجرا خواهند شد.

به گفته وی، مطابق خط‌مشی ابلاغی از سوی وزیر نفت، در طرح ۲۸ مخزن به رونق تولید و راهبرد خودکفایی و استقلال صنعتی توجه ویژه‌ای شده است و همه پیمانکاران موظف‌اند افزون بر واگذاری کامل کارها به شرکت‌ها و نیروهای ایرانی، از حداکثر تجهیزات و قطعات ساخت داخل استفاده کنند.

کد خبر 296443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =