قراردادهای صنعت نفت با دانشگاه‌ها؛ اقدامی در مسیر گام دوم انقلاب

امام جمعه تبریز، امضای قراردادهای مطالعاتی و پژوهشی صنعت نفت با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را اقدامی موثر در مسیر تحقق سیاست‌های تعریف‌شده در گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز (پنجشنبه، ۲۱ آذرماه) در آیین امضای قراردادهای مطالعات زمین‌شناسی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه‌های صنعتی سهند و تبریز، با بیان این مطلب افزود: قراردادهایی از این دست، ارتباط صنعت و دانشگاه را تقویت و از این طریق به افزایش بهره‌وری و اثربخشی در صنعت کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر تقویت روابط صنعت و دانشگاه تاکید دارند، موفقیت امروز صنایع دفاعی کشور را حاصل تعامل با دانشگاه‌ها در حوزه دفاعی خواند و ابراز امیدواری کرد که توسعه همکاری‌ها با جامعه علمی، به افزایش منافع کشور در بخش صنایع نفت و گاز نیز منتهی شود.    

بر اساس این گزارش، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران امروز (پنجشنبه، ۲۱ آذرماه) و در آستانه هفته پژوهش، دو قرارداد مطالعاتی در حوزه زمین‌شناسی غرب و شمال غرب کشور با دانشگاه‌های صنعتی سهند و تبریز امضا کرد. این قراردادها مشتمل بر قرارداد «مطالعه زمین‌شناسی ساختمانی و زمین ساخت سنوزوئیک در شمال غرب حوضه‌ ایران مرکزی» و قرارداد «بررسی آنومالی ژئومیکروبی نفت و گاز در دشت سراب» است که با حضور امام جمعه استان آذربایجان شرقی امضا شد؛ قرارداد نخست بین سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و احمدرضا مصطفی قره‌باغی، رئیس دانشگاه صنعتی سهند و قرارداد دوم نیز بین هندی و میر رضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز به امضا رسید.

کد خبر 296469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =