رونمایی از کتاب کارنامه پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران

مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در آستانه هفته پژوهش و فناوری کتاب کارنامه پژوهشی شرکت را در نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان در اهواز رونمایی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، هادی محمدی، رئیس پژوهش و فناری شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: این کتاب خلاصه فعالیت‌های پژوهشی شرکت از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۸ بوده که مشتمل بر پنج فصل و بیش از ۴۰۰ صفحه است.

وی افزود: در فصل نخست کتاب با عنوان پروژه‌های پژوهشی به تشریح ۷۹ عنوان پروژه که بر اساس نیازهای فناورانه شرکت تعریف و پس از فرآیند تصویب و فراخوان، با همکاری افزون‌بر ۳۰ دانشگاه و پارک علم‌وفناوری کشور با بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال بودجه پژوهشی شرکت عقد قرارداد و اجرا شده یا در حال پیگیری است.

رئیس پژوهش و فناری شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به سیستم شبیه‌ساز کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز با همکاری دانشگاه شهید چمران، سیستم سطحی نمودارگیری از چاه‌های نفت و گاز با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، ابزار درون‌چاهی نمودارگیری با همکاری پارک علم‌وفناوری خوزستان، یونیت نمودارگیری از سیال حفاری با همکاری پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران اشاره کرد.

محمدی گفت: مجموعه مقررات حفاری شرکت ملی حفاری ایران با همکاری دانشگاه صنعت نفت، پمپ گل حفاری با همکاری پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران، مجموعه بیرینگ سکشن موتور درون‌چاهی با همکاری مجتمع صنعتی فجر شیراز، ابزار مکان‌یابی مغناطیسی برای هدایت حفاری (MLT) با همکاری دانشگاه صنعتی امیر کبیر، سیستم کاهش آلودگی صوتی دستگاه حفاری با همکاری پارک علم‌وفناوری خوزستان و دستگاه لوله مغزی سیار با همکاری جهاد دانشگاهی صنعتی شریف از دیگر پروژه‌های اجرایی به شمار می‌آید که در این کتاب به معرفی آن پرداخته شده است.

وی افزود: نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات (سام نت) با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر، سامانه اسناد فنی دستگاه‌های حفاری با همکاری پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران، خودروی مدیریت بحران نفت و گاز با همکاری پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران، ابزار درون‌چاهی پالسر مثبت جهت انتقال اطلاعات در عملیات‌های حفاری و چاه‌پیمایی با همکاری دانشگاه صنعتی امیر کبیر از دیگر پروژه‌های معرفی شده در این کتاب به شمار می‌آید.

رئیس پژوهش و فناری شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: فصل دوم کتاب با عنوان مدیریت دانش به تشریح فعالیت‌های این شرکت زمینه ثبت، مستند سازی و به‌کارگیری تجربیات بازنشستگان، تشکیل کمیته مالکیت فکری و تجاری‌سازی شرکت، ثبت نرم‌افزار نگهدای و تعمیرات، ثبت سیستم شبیه‌ساز کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز، ایجاد نرم‌افزار جامع مدیریت دانش به‌منظور دسترسی، ثبت و به اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات کارکنان و... اختصاص یافته است.

محمدی عنوان کرد: فصل سوم اختصصاص به مقالات همکاران و فصل چهارم با عنوان نوآوری و شناسایی همکاران نوآور در سطح شرکت، شامل ۴۸ نوآور در قالب ۳۲ طرح نوآورانه پرداخته شده است.

وی گفت: فصل پنجم کتاب نیز با عنوان پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به بیان فرآیند و اقدام‌های انجام شده بر اساس دستورعمل وزارتی تشویق و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی پرداخته است.

کد خبر 296556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =