نفت خزر تنها یک شرکت نیست؛ موضوعی ملی است

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: نفت خزر تنها یک شرکت نیست، بلکه یک موضوع ملی و به مثابه سنگر جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر است.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدصالح هندی امروز (دوشنبه، ۲۵ آذرماه) در آیین امضای قراردادهای پژوهشی شرکت نفت خزر، با بیان این مطلب افزود: بسیاری از مدیران ارشد نفت به‌صراحت می‌گویند پرچم نفت خزر در دریای خزر برای ما در حکم ناو جنگی است و فعالیت‌های این شرکت، حیثیت ملی کشور است و نقش راهبردی نفت خزر هرگز از یاد برده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط و انسجام بین اکتشاف و نفت خزر که مسبوق به سابقه است، باید با همین روند ادامه یابد، بر ضرورت کار یکپارچه و همدلانه در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: شبکه‌محوری و انجام کار گروهی در صنعت نفت بسیار حائز اهمیت است و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران برای انجام فعالیت‌های زمین‌شناسی در حوضه خزر آمادگی کامل دارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به سابقه طولانی اکتشاف در جنوب غرب کشور که به قبل از تولید نفت برمی‌گردد، ادامه داد: خزر به لحاظ مطالعه کمی که در آن انجام شده است، ریسک بالایی دارد، بنابراین هر چه مطالعات بنیادین بیشتری در این منطقه انجام و داده‌های پایه بیشتری کسب شود، می‌توان بهتر ریسک‌ها را مطالعه کرد. جا برای کار در خزر بسیار است.

هندی ابراز امیدواری کرد که در آینده گشایش‌هایی حاصل شود و خزر به جایگاه پیشین خود بازگردد.

بر اساس این گزارش، امروز (دوشنبه، ۲۵ آذرماه) قرارداد پژوهشی «شناسایی مخاطره‌های زمین‌شناسی و زون‌های احتمالی هیدروکربوری با استفاده از روش‌های ژئوفیزیکی و داده‌های زمین‌شناسی و مخزنی در دریای خزر» بین علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر و داوود سرباز، مدیرعامل شرکت کسب و کار ژئوفیزیک انرژی دانا، قرارداد «سازوکار تشکیل گل‌فشان‌ها و آثار آن در ایجاد مخازن هیدروکربوری با استفاده از فناوری سنجش از دور در حوضه خزر جنوبی» بین اصولی و منصور قربانی، مدیرعامل شرکت پارس آرین زمین و قرارداد «الگوسازی حوضه رسوبی و تعیین محدوده عملکرد دلتاها و گسترش سنگ مخزن در دریای خزر جنوبی» بین مدیرعامل شرکت نفت خزر و علی میثاقی، مدیرعامل شرکت تواناانرژی کیش امضا شد.

کد خبر 296679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =