بسیج امکانات نفت تا بازگشت کامل آرامش به خوزستان

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با حضور در نشست ستاد بحران صنعت نفت در استان خوزستان، بر بسیج کامل امکانات نفت برای کاهش آسیب‌دیدگی مردم خوزستان تاکید کرد و گفت: پیرو دستور وزیر نفت، باید با تمام توان در کنار مردم استان باشیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محسن پاک‌نژاد گفت: پیرو پیام مهندس زنگنه، باید دو مورد مهم را مدنظر قرار داد: اول، بسیج امکانات و خدمات باید به نحوی باشد که مردم به این باور برسند نفت در خدمت آنهاست و همواره در کنار آنها حاضر و آماده امدادرسانی خواهد بود. دوم ‌اینکه نجابت و صبوری مردم مسئولیت ما را دوچندان می‌کند، بنابراین همدردی و همدلی با مردم را در دستور کار قرار دهیم و بدانیم که صرفاً هزینه کردن، نشانه همدردی نیست، بلکه باید با تمام توان، وجود و حضور خود در کنار مردم باشیم.

وی با بیان اینکه باید از تجربه سیل فروردین‌ماه امسال استفاده کنیم، ادامه داد: اقدام‌های آتی بر دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم‌بندی می‌شود، به‌طوری‌ که با در نظر داشتن رسالت تولیدی و محدودیت‌های اعتباری، در بخش کوتاه‌مدت در زمان بروز سیلاب یا آب‌گرفتگی، صنعت نفت به نهادهای اجرایی کمک می‌کند و در بخش بلندمدت، حمایت عملیاتی و مالی طرح‌های زیرساختی نظیر اجرای شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و توسعه شبکه فاضلاب شهرستان‌های اهواز و کارون در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این نشست، بخشی از اقدام‌های این شرکت در امدادرسانی به مردم و همکاری با دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان را تشریح و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی منظم و بلندمدت، مشکلات استان به‌صورت اساسی رفع شود.

محمد خانچی، مشاور امور اجرایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هم در این نشست گفت: در جریان آب‌گرفتگی‌های اخیر اهواز و کارون، این شرکت در ستاد مدیریت بحران خوزستان و فرمانداری‌ها حضور فعالی داشته و ارسال انواع تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی برای تخلیه شبانه‌روزی آب از مناطق مختلف شهرستان‌های اهواز و کارون بنا بر درخواست ستاد بحران استان در دستور کار بوده است.

وی همچنین به اعزام تیم‌های تخصصی جوشکاری برای تسریع در اجرای خطوط لوله اشاره کرد و گفت: ۷۲۵ نفر/ روز نیروی انسانی و ۲۱۶ دستگاه‌/ روز اعم از خودرو سبک، سپتیک، پمپ مکنده، جراثقال، لودر، بیل مکانیکی، کرن و کشنده در رویداد آب‌گرفتگی اخیر برای امدادرسانی تامین شد.

مدیران عامل شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت و گاز اروندان نیز گزارش‌هایی از اقدام‌های انجام‌شده مجموعه‌های خود در جریان آب‌گرفتگی‌های اخیر در استان خوزستان ارائه دادند.

وزیر نفت پس از وقوع بارش‌های سیل‌آسا در استان خوزستان، در پیامی به مدیران عامل شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حفاری ایران و نفت و گاز اروندان، بر بسیج امکانات وزارت نفت برای کاهش آسیب به مردم این استان تاکید کرد.

بیژن زنگنه در همین راستا محسن پاک‌نژاد، معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت را در این زمینه مامور کرده است تا در راس هیئتی بر نحوه عملیات امدادی شرکت‌های تابع به مردم شریف خوزستان نظارت و نیازهای بیشتر را اعلام کند.

کد خبر 296849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =