امکانات نفت برای امدادرسانی به مردم اهواز و کارون بسیج شده است

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت گفت: نفت خود را خدمتگزار مردم می‌داند و با دستور وزیر نفت، تمامی امکانات برای امدادرسانی به مردم ساکن مناطق آب‌گرفته شهرهای اهواز و کارون بسیج شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محسن پاک‌نژاد دیروز (یکم دی‌ماه) در بازدید از مناطق آب‌گرفته شهرهای کارون و اهواز اظهار کرد: پس‌ از بارش ۲۵ آذرماه که به دلیل شدت بالا در فاصله زمانی کوتاه، سبب آبگرفتگی‌های وسیع در شهرهای اهواز و کارون شد، وزیر نفت در ابلاغیه‌ای شرکت‌های نفتی فعال در حوزه جنوب را مکلف کرد تمامی امکانات خود را برای امدادرسانی به مردم و کاهش درد و رنجی که از این گرفتاری برای آنها پیش آمده است، بسیج کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همکاران ما به گونه‌ای عمل کردند که رضایت مردم را به همراه داشته، تصریح کرد: آنچه من شاهد بودم، نشان می‌دهد با همتی‌ که همکاران ما در بخش‌های مختلف شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران داشتند خوشبختانه تا حد زیادی مشکل آبگرفتگی رفع شده و مردم  نیز  از عملکرد این شرکت‌ها راضی بودند، نحوه برخورد مردم این را نشان می داد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه بر اساس تقسیم کاری که مسئولان استان انجام دادند، امدادرسانی به مناطق آب‌گرفته شهر اهواز و یک منطقه از شهرستان کارون به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شد، افزود: تجهیزات شرکت ملی حفاری ایران نیز در سایر نقاط شهرستان کارون فعال هستند و این شرکت، به‌سرعت، تمامی امکانات را پای کار آورد و توانست بخش عمده‌ای از آبگرفتگی‌ها را تخلیه کند.

پاک‌نژاد با تاکید بر اینکه اقدام‌هایی که همکاران ما در امدادرسانی به مردم انجام می‌دهند نقش مسکن دارد، گفت: طبیعتا باید زیرساخت‌های شهری در بخش شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی طراحی و اجرا شود تا شاهد وقوع مکرر حوادثی این‌چنین که زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نباشیم.

وی با بیان اینکه نفت خود را خدمتگزار مردم می‌داند و وزیر نفت نیز دستورهای لازم را برای کاهش رنج و آلام مردم داده است، اظهار امیدواری کرد مشکلات مردم به صورت پایه‌ای و ریشه‌ای حل شود.

دیدار با اهالی کوت عبدالله

نماینده وزیر نفت را در جریان بازدیدهای روز گذشته، کریم زبیدی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، فرخ علیخانی، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران، بابک دارابی، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز، احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سیدعبدالله موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همراهی می کردند. این هیئت با اهالی مناطق کوت عبدالله و کوی دانشگاه در کلانشهر اهواز دیدار کردند و از نزدیک در جریان مشکلات ناشی از آبگرفتگی‌های اخیر قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در پی بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر تعدادی از مناطق شهرهای اهواز و شهرستان کارون دچار آبگرفتگی شد که با درخواست ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان، امکانات و تجهیزات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران برای رفع آبگرفتگی‌ها به خدمت درآمد و گروه‌های عملیاتی و ماشین‌آلات در نقاط مختلف شهر اهواز و کوت‌عبدالله مستقر شدند.

کد خبر 296894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =