واحدهای کنترل تولید در خط نخست تصمیم‌سازی صنایع پتروشیمی قرار دارند

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: واحدهای کنترل تولید به دلیل اهمیت وظایف و عملکرد مطلوب و نیز تامین اطلاعات مورد نیاز سیستم‌های بالادستی می‌توانند در خط نخست تصمیم‌سازی قرار گیرند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیدجلال میرهاشمی در یازدهمین نشست کارشناسان کنترل تولید مجتمع‌های صنعت پتروشیمی  به نقش مهم کارشناسان کنترل تولید و تاثیرگذاری آنها در جهت‌دهی به فرآیند تولید اشاره کرد و گفت: واحدهای کنترل تولید به دلیل اهمیت وظایف و عملکرد مطلوب و نیز تامین اطلاعات مورد نیاز سیستم‌های بالادستی می‌توانند در خط نخست تصمیم‌سازی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی با میانگین ظرفیت ۸۲ درصدی تولید در زمینه‌های مختلف از لحاظ مقدار و عملکرد جایگاه ویژه‌ای دارد و با قاطعیت می‌گویم که هیچ صنعتی در کشور با این ظرفیت وجود ندارد، افزود: بخش قابل توجهی از کاهش تولید به عوامل بیرونی مرتبط است و این عملکرد از لحاظ تولید و تامین نیازهای داخلی کشور و نیز حرکت همسو با خودکفایی سب شده است این صنعت جایگاه واقعی خود را بیابد.

مدیر کنترل تولید صنعت پتروشیمی به اهمیت نقش آمار و اطلاعات در واحدهای کنترل تولید اشاره و تصریح کرد: دنیای امروز دنیای فناوری و سرعت اطلاعات است، داده‌ها باید به اطلاعات تبدیل شود و با حرکت به سمت عقلانیت در تحقق اهداف ترسیم‌شده اهتمام داشته باشیم.

وی به‌وجود سامانه موجود در مجتمع‌های پتروشیمی اشاره و در ارتباط با عملکرد آن عنوان کرد: این سامانه در کل کشور نمونه ندارد و به‌عنوان یک مبنا، مرجع و معیار برای سازمان‌های بالادستی قرار گرفته است و خروجی آن مورد اعتماد، تایید و استناد تمام افراد و سیستم‌های بالادستی است که باید سطح کارایی آن را حفظ کنیم.

قاسم مسعودی، مدیرعامل پتروشیمی مرجان نیز در این نشست، گفت: برگزاری این نشست فرصت مطلوبی همسو با اشتراک‌گذاری تجربه‌های کارشناسان کنترل تولید مجتمع‌های پتروشیمی کشور است و امیدوارم خروجی این نشست، راهگشا و سبب تحول در انجام وظایف این حوزه شود.

وی با قدردانی از تلاش موثر و هدفمند کارشناسان کنترل تولید در تثبیت پایداری تولید صنایع پتروشیمی افزود: دقت و سرعت عمل در گزارش‌ها و نیز اهمیت اطلاعات و آمار در روند اجرای وظایف کنترل تولید واحدهای پتروشیمی اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل پتروشیمی مرجان با تاکید بر اینکه گزارش‌های مفید و کاربردی مدیران کنترل تولید مبنای فعالیت تصمیم‌گیرندگان برای تصمیم‌سازی است و تاکنون دستاورد خوبی به‌همراه داشته است، اظهار کرد: خروجی گزارش‌های مدیران کنترل تولید ضریب دقت بالایی دارد و در هیچ کجای صنعت تمرکز اطلاعات به این دقت عمل نداریم.

محمدمهدی اعتمادی، نماینده کنترل تولید پتروشیمی مرجان نیز در این نشست در قالب گزارشی به طرح موفقیت‌ها و اقدام‌های عملکردی این شرکت پرداخت و گفت: شرکت پتروشیمی مرجان در فاز دوم عسلویه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول و در زمینی بالغ بر ۷ هکتار قرار دارد.

یازدهمین نشست کارشناسان کنترل تولید مجتمع‌های صنعت پتروشیمی با هدف بهبود و پیشرفت و استانداردسازی فرآیند تولید و نیز افزایش همکاری بین واحدهای پتروشیمی به میزبانی شرکت پتروشیمی مرجان برگزار شد.

کد خبر 297286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =