صنعت نفت برای بحران در خاورمیانه آماده می‌شود

پس از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صنعت نفت برای بحران در خاورمیانه آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ترور یکی از قدرتمندترین فرماندهان ایران سبب شده است صنعت نفت برای رویارویی نظامی بین دو دشمن قدیمی آماده شود.

پس از ترور سردار سلیمانی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، قیمت نفت جهش یافت و کارگران آمریکایی خروج از میدان‌های نفتی عراق را آغاز کردند و معامله‌گران برای رشد بیشتر قیمت‌ها آماده شدند.

حلیمه کرافت، تحلیلگر بانک آربی‌سی کانادا، گفت: همه ما باید برای یک پاسخ آتشین آماده شویم؛ زمینه برای یک چرخه تلافی‌جویانه که می‌تواند بازار نفت را در سال ۲۰۲۰ میلادی متشنج نگه دارد، فراهم است.

تحلیلگران مؤسسه ای‌اس‌ای‌آی‌ انرژی در گزارشی اعلام کردند: انتظار داریم اقدام متقابل (ایران) در منطقه خاورمیانه و به احتمال زیاد در عراق باشد. این می‌تواند تأثیری شدید بر قیمت‌های نفت داشته باشد.

شرکت اکسون موبیل آمریکا از اظهارنظر درباره سطح کارکنانش خودداری، اما تأکید کرد که برنامه‌ها و تدابیری برای تأمین امنیت و حفاظت از افراد خود دارد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به دقت شرایط را در عراق زیر نظر داریم.

شرکت انی ایتالیا نیز که بهره‌برداری از میدان زبیر عراق را به‌عهده دارد، اعلام کرد که وضع را زیر نظر دارد. شرکت‌های بی‌پی و شل از اظهارنظر خودداری کردند.

باب مکنالی، مشاور انرژی پیشین دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، گفت: حمله به سلیمانی در مقایسه به حمله به تأسیسات بقیق (عربستان)، ما را به جنگ نزدیک‌تر می‌کند.

کد خبر 297380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =