آذر در آستانه تحقق ظرفیت تولید ۶۵ هزار بشکه‌ای نفت

مجری طرح توسعه میدان مشترک آذر در شرکت متن، از پیش‌راه‌اندازی بخش‌های مختلف واحد فرآورش مرکزی این میدان نفتی و راه‌اندازی مشعل‌های آن خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، کیوان یاراحمدی با اشاره به پیش‌راه‌اندازی تأسیسات واحد فرآورش مرکزی میدان نفتی آذر که به موازات تکمیل فعالیت‌های اجرایی باقی‌مانده در دست اقدام است، عنوان کرد: مشعل‌های HP و LP این واحد پس از تکمیل فعالیت‌های اجرایی در تمامی بخش‌های مکانیکال، پایپینگ و برق و ابزار دقیق، پس از انجام تست‌های پیش‌راه‌اندازی و با در نظر گرفتن مؤلفه‌های ایمنی پایلوت مشعل‌ها، راه‌اندازی و روشن شد.

وی گفت: مشعل LP ارتفاعی برابر ۳۷ متر دارد و دارای رایزر ۱۶ اینچ گاز و رایزر ۲۸ اینچ هواست و مشعل HP ارتفاعی برابر ۷۲ متر دارد و دارای رایزر گاز ۲۸ اینچ و رایزر هوای ۴۲ اینچ است.

یاراحمدی از پیش‌راه‌اندازی بخش‌های مختلف تأسیسات یوتیلیتی و نفتی واحد فرآورش مرکزی آذر خبر داد و گفت: راه‌اندازی این تأسیسات هم به‌طور هم‌زمان در حال انجام است و راه‌اندازی مشعل‌های HP و LP از جمله فعالیت‌های انجام‌شده اخیر در این چارچوب به شمار می‌رود.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر اظهار کرد: تحقق تولید نهایی از این میدان مشترک به میزان روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام برای اواخر اسفندماه امسال هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

میدان نفتی آذر از میدان‌های نفتی مشترک با عراق و در جنوب غربی استان ایلام و بین دو شهر مهران و دهلران واقع شده است.

کد خبر 297541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =