نمایندگان از پاسخ‌های وزیر نفت قانع شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر نفت به پرسش نماینده اراک درباره تولید سوخت کم‌سولفور برای شناورها قانع شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت، امروز (دوشنبه، ۲۳ دی‌ماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به پرسش علی‌اکبر کریمی، نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، درباره علت کوتاهی وزارت نفت در مورد برنامه‌ریزی لازم در زمینه تولید سوخت کم‌سولفور برای شناورها در کشور پاسخ داد.

نماینده اراک با طرح این سوال که چرا زنگنه در طول مدت‌ها که سکان‌دار وزارت نفت بوده، در تولید سوخت کم‌سولفور کوتاهی کرده است، گفت: در صورت نبود این سوخت برای شناورهای دریایی، کشتیرانی کشور با اختلال و مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کریمی که پس از پاسخ‌های وزیر نفت قانع نشده بود، بحث خام‌فروشی را مطرح و عنوان کرد: زنگنه وزیری است که بر خام‌فروشی اصرار دارد.

نماینده اراک در ادامه پرسش‌های خود ادعاهای دیگری همچون ساخته نشدن پالایشگاه در دوره وزارت زنگنه را مطرح کرد که هیچ ارتباطی با پرسش مطرح‌شده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نداشت.

در این میان مسعود پزشکیان که در غیاب علی لاریجانی، ریاست جلسه را به‌عهده داشت، به کریمی تذکر داد و گفت: مطرح کردن مواردی همچون ساخت پالایشگاه ارتباطی با پرسش ندارد، کما اینکه وقت شما نیز پایان یافته است.

نماینده اراک که معتقد بود پزشکیان می‌خواهد وقت او زودتر به پایان برسد، عنوان کرد هنوز زمان دارد و از پاسخ‌های زنگنه نیز قانع نشده است و خواهان رأی‌گیری برای پرسش خود شد.

بنابراین، توضیح‌های وزیر به رأی گذاشته شد و نمایندگان با ۱۰۶ رأی موافق، ۵۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در صحن، پاسخ‌های زنگنه را درباره تولید سوخت کم‌سولفور برای شناورها قانع‌کننده دانستند.

کد خبر 297588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =