حضور فعال نفت خزر در کارگروه هوشمندسازی صنایع دریایی

تدوین نقشه راه برای هوشمندسازی صنایع دریایی موضوعی ضروری است و در این میان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته از پروژه‌های مرتبط با هوشمندسازی حمل‌ونقل دریایی حمایت خواهد کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت عنوان کرد: کارگروه هوشمندسازی در صنایع دریایی با توجه به ضرورت استفاده بهینه از توانمندی‌های بنادر و در راس آن توسعه هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت دریایی، بررسی دقیق فناوری هوشمندسازی در بنادر را در دستور کار قرار داده است که در نخستین اقدام با توجه به پایش انجام شده از سوی این کارگروه، تهیه اسناد و سیاست‌های سرمایه گذاری در این حوزه پیگیری شد.

بر اساس اعلام این مدیریت، این کارگروه در حال تدوین برنامه جامع است که در جلسه نخست کارگروه، کلیات مباحث عمومی مطرح شد و تبیین اهداف و آشنایی اولیه با تیم‌های تحقیقاتی و نیازهایی که می‌توانست مطرح باشد بررسی و در جلسه دوم اقدام‌های انجام شده با عناوین «آینده فناوری‌های دریایی سیستم‌های هوشمند» و «نقشه راه فناوری‌های دریایی ایران» ارائه شد.

محمد سیف، رئیس گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری نیز در دومین نشست تخصصی کارگروه هوشمندسازی در صنایع دریایی ضمن تاکید بر حرکت به سوی هوشمندسازی این صنعت، هدف از این نشست را بررسی نکات و توانمندی‌های موجود در سازمان‌های مختلف دانست و اظهار کرد: تعیین نقشه راه برای هوشمندسازی این صنعت موضوعی است که ستاد بر آن تاکید دارد و امیدواریم حاصل این نشست‌ها تدوین نقشه راه هوشمندسازی صنایع دریایی باشد.

وی گفت: در این مسیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته از رویدادها و پروژه‌های مرتبط با هوشمندسازی حمل‌ونقل دریایی با همکاری سازمان‌ها دریایی حمایت خواهد کرد.

کد خبر 297767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =