بندر ماهشهر؛ نمادی از تنوع عملیاتی در پایانه‌های نفتی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تنوع عملیاتی در پایانه‎های نفتی کشور گفت: با انجام عملیات ‌پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش و فرآورده‌های نفتی، بندر صادراتی ماهشهر نقش مهمی در تکمیل و ارتقای زنجیره‌ ارزش نفت و گاز کشور در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا می‎کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز دیروز (جمعه، ۲۷ دی‌ماه) در بازدید از منطقه عملیات دریایی ماهشهر اظهار کرد: به دنبال کشف و استخراج نفت در حوزه مناطق نفت‌خیز جنوب و ضرورت صدور آن از طریق دریا، فعالیت‌های دریایی در آبادان شروع و سپس با توسعه صنعت نفت، احداث پالایشگاه آبادان و بالا رفتن اندازه نفتکش‌ها، بندر ماهشهر برای صادرات نفت خام و فرآورده‌های پالایشگاه تجهیز شد.

وی تصریح کرد: اداره خدمات دریایی همزمان با شروع صادرات نفت، آغاز به کار کرد و عملیات دریایی ماهشهر به عنوان یکی از واحدهای عملیاتی حساس، وظیفه خدمات‌رسانی را در پایانه ماهشهر عهده‌دار است.

اسدروز گفت: یدک‌کش‌های موجود در منطقه عملیات دریایی ماهشهر مجهز به سیستم اطفای حریق، پمپ‌های قوی، خطوط لوله انتقال آب آتش‌نشانی، پمپ‌ها و مخازن کف و مواد زایل کننده لکه‌های نفتی (OSD) است.

کد خبر 297768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =