استقرار پروژه جامع مدیریت یکپارچه خطوط لوله در نفت فلات قاره

نخستین پروژه جامع مدیریت یکپارچه خطوط لوله دریایی (PIMS) صنعت نفت و گاز کشور در شرکت نفت فلات قاره ایران استقرار یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، به‌منظور رعایت الزام‌های بین‌المللی و ملی در زمینه بهره‌برداری استاندارد، ایمن و مستمر از خطوط لوله گازی میدان سلمان، پروژه استقرار نظام مدیریت یکپارچه خطوط لوله (Pipeline Integrity Management System) جمع‌آوری، انتقال و صادرات گاز میدان سلمان با مشارکت یک شرکت نروژی و شرکت فناوری خطوط لوله (Pipeline Technology) به‌عنوان نخستین پروژه جامع  PIMS صنعت نفت ایران با مدیریت و راهبری واحد تعمیرات تاسیسات دریایی مدیریت امور تولید شرکت نفت فلات قاره انجام شد.

در این پروژه همه ماژول‌های مربوط به استقرار PIMS در سطح بین‌المللی در قالب گزارش جامع مطالعات یکپارچه خطوط لوله یادشده به‌صورت مجزا انجام و همه اطلاعات ساخت، بهره‌برداری، بازسازی، تعمیرات و... در قالب یک بانک داده اطلاعاتی و نرم‌افزاری مبنی بر اطلاعات مکانی GIS و مدل داده UPDM با همکاری و نظارت همکاران واحد ICT نصب شد.

گفتنی است دوره آموزشی اصول مدیریت یکپارچه لوله و کاربری از نرم‌افزار مربوطه نیز با حضور کارشناس واحدهای مرتبط ستادی و مناطق سیری و لاوان برگزار شد.

با انجام این پروژه، گام نخست در مسیر استقرار نظام جامع مدیریت یکپارچه خطوط لوله دریایی به عنوان بخشی از نظام مدیریت یکپارچه دارایی‌ها (AIMS) در شرکت نفت فلات قاره ایران برداشته شد.

کد خبر 297933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =