وزیر نفت و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیدار و گفت‌وگو کردند

وزیر نفت و حجت‌الاسلام سیدنبی‌الله موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز درباره مسائل و مشکلات این استان گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیروز (یکم بهمن‌ماه) در دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت که در محل وزارت نفت برگزار شد، مشکلات این استان را با محوریت مسائل اجتماعی و کمبودهایی که در زیرساخت‌های این استان وجود دارد، مطرح کرد و از ضرورت رسیدگی به جاده‌ها، وضع مدارس، مجتمع‌های ورزشی و فرهنگی، مرکز بهداشتی و درمانی این استان سخن گفت.

زنگنه نیز پس از استماع سخنان امام جمعه اهواز، کمک به استان خوزستان را دغدغه همیشگی خود در دوران مسئولیتش در نفت عنوان‌ کرد و گفت همیشه دنبال راهکار قانونی و هدفمند برای تخصیص منابع حاصل از درآمدهای نفتی برای این استان بوده است.

زنگنه همچنین در این دیدار به تخصیص ۲ درصد از درآمدهای نفتی به مناطق نفت‌خیز اشاره و گفت: ۴ درصد اعتبار طرح‌های EPC و EPD (طرح‌های افزایش و نگهداشت تولید نفت) در قالب مسئولیت‌های اجتماعی (CSR) برای فعالیت‌های عمرانی در شهرها و روستاهای مجاور طرح از جمله ساخت واحدهای آموزشی، راه‌سازی و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی هزینه خواهد شد.

گفتنی است از ابتدای دولت یازدهم به منظور کمک به تاسیسات زیربنایی و روبنایی مناطق نفت‌خیز استان خوزستان ۷۹۴ پروژه در سرفصل‌های متنوع با اعتباری بالغ بر ۱۵۲۰ میلیارد تومان تعریف شده که تاکنون ۸۱۶ میلیارد تومان آن به حساب دستگاه‌های مرتبط در استان خوزستان واریز شده است و بقیه آن نیز متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت می‌شود. از ۷۹۴ پروژه نیز ۲۸۷ با اعتبار ۵۵۴ میلیارد تومان تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

دیگر اقدام وزارت نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی استان خوزستان در ماجرای سیل امسال است. وزارت نفت با وقوع سیل در استان خوزستان و همچنین زلزله شهر مسجدسلیمان در ابتدای امسال و آبگرفتگی اخیر مناطق کارون با توجه به مصائب و مشکلات به‌وجود آمده در اقدام عملیاتی و در راستای کمک به آسیب‌دیدگان این حوادث افزون بر پشتیبانی همه‌جانبه شرکت‌های نفتی مستقر در استان، مواردی را نیز پس از طی فرآیند قانونی به دستگاه‌های ذی‌ربط استان خوزستان ابلاغ کرد که می‌توان به ابلاغ ۱۳۰ میلیارد تومان به دستگاه‌های استان شامل ۵۰ میلیارد تومان به نوسازی مدارس استان برای بازسازی ۱۰۹ مدرسه آسیب‌دیده از سیل، ۴۰ میلیارد تومان به بهداشت و درمان استان به‌منظور بازسازی و تکمیل ۱۰۷ پروژه درمانی و ۴۰ میلیارد تومان از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ۳ هزار و ۳۳۳ خانوار آسیب‌دیده از سیل برای تامین میلگرد مورد نیاز احداث منازل اشاره کرد. همچنین ۲۸.۵ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های ۱۶ روستای آسیب‌دیده از سیل در منطقه دشت آزادگان و ۵۱ میلیارد تومان به‌منظور کمک به تکمیل ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله در شهرک ولیعصر (عج) مسجد سلیمان ابلاغ شده است.

کمک به احداث شبکه فاضلاب کوی ملاشیه و علوی (فاز ۲) با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و کمک به احداث شبکه فاضلاب شکاریه ۱، ۲ و ۳ اهواز و حومه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی است که در استان خوزستان و همسو با مسئولیت اجتماعی از سوی وزارت نفت انجام شده است.

کد خبر 298016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =