رزمایش طرح تخلیه اضطراری فرودگاه خلیج فارس برگزار شد

رزمایش طرح تخلیه اضطراری سالن ترمینال فرودگاه خلیج فارس با همکاری بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و با هدف ایجاد هماهنگی با سازمان‌های مرتبط با امداد و نجات برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، رضا نورایی، معاون فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه دیروز (دوشنبه، هفتم بهمن‌ماه) در جریان برگزاری رزمایش طرح تخلیه اضطراری اظهار کرد: مستند به الزام‌های اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت ایران و با هماهنگی از پیش تعیین شده در قالب تدوین سناریو و برگزاری نشست‌های هماهنگی با سازمان‌های  مرتبط در امر امدادرسانی، این مانور در قالب تمرین گروهی به‌منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف در سه محور اصلی هماهنگی، ارتباطات و تجهیزات برگزار شد که می‌تواند قابلیت گروه‌های درگیر و مرتبط را در شرایط واقعی تا حد مطلوبی افزایش دهد.

وی افزود: طبق الزام‌های ایکائو و doc9137 مانورهای دور میزی و مانورهای ۶ ماهه بدون سناریو و مانور طرح اضطراری دوسالانه با سناریو از رزمایش‌هایی است که به‌صورت معمول در فرودگاه خلیج فارس برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مدیریت فرودگاه خلیج فارس در حال هماهنگی‌های لازم برای برگزاری رزمایش دوسالانه در اوایل اردیبهشت‌ماه ٩٩ است.

کد خبر 298548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =