تولید روزانه گاز کل کشور به یک میلیارد مترمکعب می‌رسد

رئیس‌جمهوری گفت: با اقدام‌هایی که انجام می‌شود سال آینده کل تولید گاز کشور به روزانه یک میلیارد مترمکعب می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‌شنبه، هشتم بهمن‌ماه) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران گفت: آرزوها و آرمان‌های بلندتری در این دولت داشتیم، اما باوجود فشارهای دشمنان، از امید و آرزوهایمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم و برای رفاه و سعادت مردم، رشد، تولید و گسترش عدالت در کشور، بی‌وقفه به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ملت ایران در روزهایی که دشمنان چشم طمع به کشور ما داشته‌اند، یکپارچه به صحنه آمده و ایستادگی و مقاومت کردند و امروز نیز پس از دو سال از شدیدترین تحریم‌ها و فشار اقتصادی، مردم دلاورانه ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز باید با احساس مسئولیت تحقق اهداف مدنظر را دنبال کنیم، تصریح کرد: در فصل زمستان قرار داریم. قبل از دولت تدبیر و امید و حتی سال نخست فعالیت این دولت ناچار بودیم در این فصل گاز برخی مناطق را قطع کنیم و خانواده‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شدند، اما امروز روزانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز گاز مصرف می‌شود که رقم بسیار بالایی است و خوشبختانه با مشکلی روبه‌رو نیستیم و با اقدام‌هایی که در آینده انجام می‌شود سال آینده تولید گاز ما روزانه به یک میلیارد مترمکعب خواهد رسید که این یک موفقیت بزرگ است.

روحانی ادامه داد: در دولت گذشته ناچار شدیم در فصل زمستان از یک کشور همسایه گاز را به ۹ برابر قیمت بخریم، همان کشور همسایه در دولت ما ۲ سال پیش تصمیم به گران کردن گاز گرفت که ما خودمان گاز وارداتی را قطع کردیم و از گاز تولید شده در کشور استفاده کردیم.

وی گفت: نباید فکر کنیم که قدرت فقط در برابر جباران و کشورهایی مثل آمریکا به درد می‌خورد، زیرا این قدرت در برابر دوست و همسایه هم مفید است. پس باید تلاش کنیم، توانمند و قدرتمند شویم.

کد خبر 298554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =