پروژه‌های گازرسانی به ۳۴ روستا در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از برخورداری بیش از ۵۵ هزار و ۵۰۰ خانوار شهرستان لردگان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: تاکنون کل شهرها و ۱۸۰ روستا از مجموع ۳۴۷ روستای این شهرستان از این نعمت الهی برخوردار شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیامک حیدری گازرسانی به روستاها به‌ویژه مناطق سخت‌گذر و ناهموار استان در سال‌های گذشته را سبب افتخار برای استان دانست و گفت: توسعه گازرسانی به‌ویژه عبور خطوط گاز از گردنه چهارطاق در منطقه‌ای سخت‌گذر و با عرضی کمتر از ۳.۵ متر و با وجود داشتن دره‌هایی با عمق بیش از ۴۰۰ متر در محل عبور خطوط لوله بی‌نظیر بوده که در سطح کشور نمونه‌ای از آن نداریم.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن الزام‌های اچ‌اس‌یی و نداشتن هیچ‌گونه حادثه‌ای هنگام عبور خطوط گازرسانی در گردنه پرپیچ و خم چهارطاق در کارنامه افتخارهای شرکت گاز استان ثبت شد که مدیون زحمات مهندسان، کارشناسان، پیمانکاران و... شرکت گاز استان است و به همکاران خود افتخار می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستای گوزلک شهرستان اردل، روستاهای کریم‌آباد، خلیل‌آباد و قلعه خاکی از توابع شهرستان شهرکرد و همچنین متقاضیان صنعتی استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها که از طرح‌های ملی است با اعتباری بالغ بر۱۱۰ هزار میلیون ریال اجرا خواهند شد.

وی طول خط تغذیه را حدود ۱۹۷۰۰ متر و طول شبکه توزیع را ۱۲۴۰۰ متر عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه‌ها که از نوع زیرساخت هستند سال آینده بهره‌برداری شوند.

حیدری ادامه داد: هم‌اکنون عملیات گازرسانی به منطقه بارز و شوارز شهرستان لردگان با پوشش ۷۶۰ خانواری و با ۲۷۲۶۰ متر شبکه توزیع، ۹۰۰ انشعاب و با اعتباری بالغ بر ۴۸ هزار میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصدی همراه است که امیدواریم بتوانیم این پروژه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

۱۴روستای کوهرنگ گازدار می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری همچنین از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴روستای شهرستان کوهرنگ در آستانه چهل‌ویکمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این طرح‌ها که از طرح‌های ملی نیز محسوب می‌شوند، با اعتباری بالغ بر ۸۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اجرا خواهند شد.

وی در ادامه طول شبکه توزیع را ۴۷ هزار متر و تعداد انشعاب پیش‌بینی‌شده را نیز ۷۵۰ عدد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه‌ها که از نوع زیرساخت هستند سال آینده بهره‌برداری شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: هم‌اکنون عملیات گازرسانی به شهر بازفت و ۱۵روستای پیرامونی با اعتباری بالغ بر۳۶۲ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال در حال اجراست.

حیدری اذعان کرد: این پروژه‌ها در مجموع بالغ بر ۶۴ هزار و ۷۰۰ متر خط تغذیه، ۸۰ هزار متر شبکه توزیع و همچنین تعداد ۱۰۵۰ انشعاب را شامل می‌شوند که تلاش حداکثری همکاران برای رسیدن به بهره‌برداری در کمترین زمان ممکن ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری همچنین از برخورداری ۳۲۴ هزار ۸۷۵ مشترک استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: تاکنون ۳۹ شهر از ۴۰ شهر و ۴۷۷ روستا از مجموع ۹۴۶روستای استان از این نعمت الهی برخوردار شده‌اند.

وی در پایان گفت: توسعه گازرسانی مناطق روستایی در جهت کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و ایجاد رفاه نسبی برای آنهاست و این شرکت با توجه به محدودیت‌های مالی در همه زمینه‌ها به‌ویژه در اجرایی کردن پروژه‌های گازرسانی در مناطق کمتر برخوردار مصمم است.

کد خبر 299093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =