گازرسانی به ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از افزایش ۶۶ درصدی بخش مشترکان صنعتی و کشاورزی خبر داد و اعلام کرد که تعداد مشترکان از ۸۸۳ به ۱۴۶۹ مشترک صنعتی و کشاورزی رسیده است و هم‌اکنون ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان گازرسانی شده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیامک حیدری گفت: با اجرای یک هزار و ۳۴۰ کیلومتر شبکه در دولت‌های یازدهم و دوزادهم، مجموع شبکه اجراشده در استان به ۵ هزار و ۸۹۲ کیلومتر رسیده و با نصب ۳۲ هزار و ۱۱۰ علمک و پذیرش ۹۱ هزار و ۳۳۸ مشترک در این زمان، در مجموع ۱۸۸ هزار و ۳۳۶ علمک نصب و ۳۲۹ هزار و ۸۳۴ مشترک در سطح استان جذب شده است. تعداد خانوار بهره‌مند از گاز طبیعی هم از ۲۳۴ هزار و ۵۱۳ به ۳۲۱ هزار و ۶۶ خانوار رسیده که رشد ۳۷ درصدی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: با اجرای عملیات‌های گازرسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید، تاکنون ۵۰۹ روستا در استان چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که درصد بهره‌مندی جمعیت روستایی به ۸۹.۸ و در مجموع، جمعیت برخوردار از گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی استان به ۹۶ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بخش مشترکان صنعتی و کشاورزی نیز با رشد ۶۶ درصدی، تعداد مشترکان از ۸۸۳ به ۱۴۶۹ مشترک صنعتی و کشاورزی رسیده است و هم‌اکنون همه ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان گازرسانی شده‌اند.

حیدری از کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به چهار روستای قاسم‌آباد، احمدآباد، آبحره و قلعه خونکار در بخش مرکزی از توابع شهرستان کوهرنگ و افتتاح خط انتقال ۲۰ اینچ فولاد چهارمحال (فاز سوم) در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۳۹ شهر از ۴۰ شهر و ۵۰۹ روستا از مجموع ۹۴۶ روستای استان از این گاز طبیعی بهره‌مند شدند و  عملیات گازرسانی به شهر بازفت به‌عنوان چهلمین و آخرین شهر استان، مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

وی یادآور شد: افزون بر این شهر، عملیات گازرسانی ۳۴ روستای شهرستان کوهرنگ نیز در حال اجراست که همه این پروژه‌ها تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شوند.

کد خبر 306558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =