۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
  • کد خبر: 299379
اهتمام نفت مناطق مرکزی به کنترل آلاینده‌ها

بررسی عملکرد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ستاد و مناطق عملیاتی، بیانگر رعایت الزام‌های زیست‌محیطی و تلاش برای کنترل و به حداقل رساندن آلاینده‎هاست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به دلیل اقدام‌های انجام شده از سوی این شرکت در راستای کاهش آلودگی هوا در شرکت‌های تابع و مناطق عملیاتی قدردانی کرد.

در لوح سپاس اعطایی به این شرکت، به مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در این راستا اشاره شده است که از جمله می‌توان به انجام اقدام عملی در اجرای هفت بند از قانون هوای پاک اشاره کرد که در این شرکت اجرایی شده است. این بندها شامل اطمینان از صحت عملکرد خودروها در زمینه فنی و ایمنی و کنترل آلاینده‌ها، رعایت مقررات ابلاغی از سازمان محیط زیست در زمینه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل، شناسایی و رفع منابع آلودگی هوا، اختصاص حداقل ۱۰ درصد از فضای صنعتی تازه‌احداث به ایجاد فضای سبز، تعامل با بازرسان ادارات محیط زیست، استفاده از گاز شهری در موتورخانه‌ها و دریافت معاینه فنی موتورخانه، مدیریت پسماندهای تولیدی و اندازه‌گیری صدای محیطی می‌شود.

بر اساس این گزارش، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی سامانه گاز سوخت و تیپ مشعل در مرکز تفکیک هما و شانول در منطقه عملیاتی پارسیان، طراحی و نصب نیروگاه فتوولتائیک ۴۴ کیلوواتی در منطقه سروستان و سعادت‌آباد و کاشت و نگهداری بیش از ۹۶ هکتار فضای سبز از دیگر فعالیت‌های شرکت در زمینه کاهش آلودگی هوا و صیانت از محیط زیست به‌شمار می‌رود.

برگزاری مزایده فروش گازهای همراه در نفت‌شهر و سومار، با هدف کاهش آثار سوء زیست‌محیطی و ایجاد ارزش افزوده از این منابع، همچنین ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار از موارد تشویقی شرکت در این زمینه به شمار می‌آید، با اجرایی شدن قرارداد فروش گاز میدان‌های نفت‌شهر و سومار روزانه از سوزاندن حدود ۲۰ میلیون فوت‌مکعب گاز جلوگیری می‌شود.

کد خبر 299379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =