198 پروژه گازی کردستان در دهه فجر امسال افتتاح  و کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ۱۹۸ پروژه گازرسانی روستایی در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری درباره افتتاح پروژه‌های گازرسانی در استان کردستان گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی در دهه فجر امسال، ضریب نفوذ در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی با ارتقای قابل توجهی مواجه شده که این افزایش در بخش روستایی  بسیار قابل ملاحظه است.

وی درباره جزئیات گازرسانی به روستاهای این استان افزود: تعداد ۸۱ روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی که در پایان دی‌ماه، ۸۹ درصد بود به ۹۲ درصد می‌رسد.

وی گفت: با افتتاح ۹۴ پروژه گازرسانی روستایی، ۵ هزار و ۸۷۶  خانوار با جمعیتی معادل ۲۴ هزار و ۲۷۹ نفر از نعمت گازطبیعی بهره‌مند می‌شوند، همچنین با گازرسانی به این روستاها، سالانه به‌طور میانگین ۱۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی خواهد شد.

فعله‌گری عنوان کرد: هم‌اکنون هزار و ۲۱۳ روستای استان کردستان از نعمت گازطبیعی برخوردارند که با گازرسانی به این ۹۴روستا، تعداد روستاهای گازدار این استان به هزار و ۳۰۷ روستا افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اعلام کرد: تعداد پروژه‌های روستایی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در شهرستان سنندج هشت روستا، کامیاران سه روستا، مریوان هفت روستا، بانه ۲۷ روستا، دیواندره ۱۰ روستا، سروآباد یک روستا، بیجار ۹ روستا، دهگلان ۳ روستا، قروه هفت روستا و شهرستان سقز ۱۹ روستا در ایام دهه فجر از نعمت گازطبیعی بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 299392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =