۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
  • کد خبر: 299424
ریاض خواستار کاهش تولید کوتاه‌مدت اوپک شد

عربستان سعودی برای مبارزه با آثار مخرب ویروس کرونا بر قیمت و بازارهای جهانی نفت خام، به دنبال تعمیق کاهش تولید است.

به گزارش پایگاه خبری مارکت واچ به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، مقام‌های اوپک اعلام کردند که در پاسخ به پیامدهای ویروس کشنده کرونا، عربستان سعودی به دنبال کاهش شدید تولید نفت در کوتاه مدت است.

طبق این گزارش گزینه‌های پیشنهادی عربستان سعودی  کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت خام تا زمان اتمام این بحران یا کاهش روزانه یک میلیون بشکه نفت خام است. 
این در حالی است که معاملات آتی نفت خام برنت در روز دوشنبه بیشتر شد.

در پی تشدید افت قیمت نفت بعد از شیوع ویروس کرونا، عربستان در حال مذاکره برای برگزاری زودهنگام صدوهفتادوهشتمین نشست فوق‌العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

زمان برگزاری صدوهفتادوهشتمین نشست اوپک به صورت فوق‌العاده و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک موسوم به «اوپک پلاس» در بیانیه پایانی نشست‌ وزارتی ۱۷۷ اوپک و هفتمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک در دسامبر ۲۰۱۹، روزهای پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) تعیین شده است.

وزیران نفت و انرژی اوپک در یکصدوهفتادوهفتمین نشست عادی این سازمان در وین به همراه تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان، بر سر افزایش ۵۰۳ هزار بشکه و در مجموع یک میلیون و ۷۰۳ هزار بشکه‌ کاهش عرضه توافق کردند.
سهم اعضای اوپک در توافق برای تعمیق کاهش تولید نفت روزانه ۳۷۲ هزار بشکه و سهم کشورهای غیرعضو اوپک ۱۳۱ هزار بشکه بوده است، بر این اساس ۱۰ عضو اوپک باید روزانه یک میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند، ایران، لیبی و ونزوئلا از توافق کاهش عرضه مستثنا شده‌اند.
 

کد خبر 299424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =