عملیات اجرایی ۴۰ پروژه گازرسانی آذربایجان‌غربی در دهه فجر آغاز شد

عملیات اجرایی ۴۰ پروژه گازرسانی آذربایجان‌غربی در ایام چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی در این باره گفت: پروژه‌های مذکور شامل خط تغذیه و شبکه‌گذاری به شهر زرآباد خوی، گازرسانی به سه روستای پلدشت و ۳۶ روستای غرب شهرستان ارومیه است که عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی در خصوص پروژه خط تغذیه و شبکه‌گذاری شهر زرآباد خوی افزود: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، طرح گازرسانی به این شهر زمین آغاز شد و امید می‌رود تا هفته دولت، آماده بهره‌برداری شود.

شیخی با اشاره به طول ۱۱ کیلومتری این طرح گازرسانی، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و پیش‌بینی می‌شود در آینده ۳۲۴ خانوار این شهر از گاز طبیعی بهره‌مند شوند، همچنین برای تامین گاز، خط مواصلاتی این مسیر که از اوایل امسال آغاز شد، ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی، درباره  طرح گازرسانی به سه روستای پلدشت نیز عنوان کرد: برای اجرای این پروژه که در مجموع ۳۲ هزار و ۷۲۶ متر شبکه‌گذاری صورت می‌گیرد، ۴۲ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه از ۷۲ روستای پلدشت، ۶۴ روستا قابلیت گازرسانی دارند، ادامه‌ داد: تاکنون ۳۸ روستا با مجموع ۴۰۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و گازرسانی به ۱۸ روستا نیز در حال انجام است.

شیخی درباره گازرسانی به ۳۶ روستای غرب شهرستان ارومیه گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها  ۲۷ روستای محور دیزج مرگور، سه روستای محور شیخلر مزاری و ۶ روستای محور ورمزیار گازرسانی می‌شود.

کد خبر 299587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =