۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر: 299602
فروش محصولات پتروشیمی نوری از تولید پیشی گرفت

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: این مجتمع در دی‌ماه امسال نسبت به ماه‌های گذشته بهترین عملکرد را داشته است، به گونه‌ای که فروش ‏محصولات از تولید بیشتر بوده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی نوری، تقی صانعی با اشاره به گزارش عملکرد دی‌ماه این شرکت اظهار کرد: پتروشیمی نوری در دی‌ماه امسال نسبت به ماه‌های گذشته بهترین عملکرد را داشته است، به‌گونه‌ای که فروش ‏ از تولید بیشتر بوده است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری درباره وضع تولید در این مجتمع افزود: این شرکت در نیمه نخست بهمن ماه امسال ۱۱۰ درصد ‏ظرفیت و از ابتدای سال تا به امروز هم ۹۵ درصد ظرفیت، تولید داشته است. این در حالی است که برنامه تولید شرکت ۹۰ ‏درصد ظرفیت بود که تا امروز به ۵ درصد بالاتر از برنامه دست یافته‌ایم و این نشان‌دهنده شرایط خوب تولید در مجتمع است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به ۹۵ درصد ظرفیت اسمی و ۱۰۵ درصد برنامه تولید دست یابیم.

صانعی به برخی نگرانی‌ها درباره تأثیر کرونا بر فروش محصولات پتروشیمی اشاره کرد و گفت: ویروس ‏کرونا تا امروز هیچ تأثیری روی تولید و فروش شرکت نداشته و وضع فروش امروز و در بهمن از ماه‌های پیش هم از نظر ‏قیمت و حجم بهتر شده است و امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد و سهامداران، در گزارش بهمن که در کدال منتشر خواهد شد ‏این عملکرد مثبت نوری در تولید و فروش را مشاهده خواهند کرد.

وی درخصوص افزایش سرمایه پتروشیمی نوری، تصریح کرد: همان‌طور که ‏در گذشته نیز اعلام شده است، فرآیند افزایش سرمایه پس از آغاز پروژه شیرین‌سازی برش‌های سنگین آغاز می‌شود که این پروژه در حال مناقصه است و احتمال می‌رود تا پایان بهمن ماه برنده آن مشخص می‌شود. پس از امضای قرارداد با برنده مناقصه، فرآیند افزایش سرمایه ‏از محل سود انباشته آغاز خواهد شد و امیدواریم سال آینده این افزایش سرمایه اجرایی ‏شود.

صانعی به برخی نگرانی‌ها در خصوص رشد حبابی سهام‌ها در بازار بورس اشاره و اظهار ‏کرد: در گزارش عملکرد ۹ ماه نوری ۲۷۱۱ میلیارد تومان سود محقق شده و سود هر سهم ۹۰۳ تومان بوده و این شرایط ‏نشان‌دهنده نسبت ‏p/e‏ یا قیمت به درآمد معقولی است، ضمن اینکه سود نوری یک سود عملیاتی است و نه غیرعملیاتی. سود ‏عملیاتی نشان‌دهنده فعالیت ذاتی شرکت یعنی تولید است و با توجه به این شرایط رشد سهام نوری، رشد واقعی و غیرحبابی ‏بوده است.

کد خبر 299602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =