آمریکا در توقف فروش نفت ایران ناکام ماند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا قصد داشت فروش نفت ایران را به صفر برساند، هرچند صادرات نفت ما کاهش یافته است، اما آنها در توقف فروش نفت موفقیتی به دست نیاوردند.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، عصر روز یکشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) در نشست شورای اداری و آیین گشایش رسمی هم‌زمان ۲۵۲ پروژه استان قم گفت: آمریکایی‌ها با تصورهای غلط، نه‌تنها از توافق برجام خارج شدند، بلکه تحریم‌هایی را نیز اعمال کردند که بی‌وزن هستند و قصد دارند با تبلیغات بر نسبت دنیا با ایران تاثیر بگذارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها قصد داشتند فروش نفت ایران را به صفر برسانند که موفق نشدند، هرچند میزان فروش نفت کاهش پیدا کرد، اما نفروختن نفت که می‌توانست به آبادانی کشور لطمه وارد کند، اتفاق نیفتاد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با فشار بر سیستم بانکی قصد داشتند روی صادرات ایران تاثیر منفی بگذارند، تصریح کرد: ایران محصولاتی مانند فولاد و محصولات پتروشیمی صادر می‌کند و بازرگانان ایرانی باوجود تحریم‌های آمریکا اگرچه با سختی، اما به صادرات خود ادامه می‌دهند، به‌طوری که صادرات ایران از نظر وزنی رشد داشته است.

کد خبر 299677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =