افزایش صادرات نفت پس از برجام نشان‌دهنده شکست تحریم‌ها بود

رئیس‌جمهوری گفت: اینکه صادرات نفت ما پس از برجام از ۹۰۰ هزار بشکه به نزدیک روزانه ۳ میلیون بشکه رسید، به دلیل این بود که تحریم را شکستیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه) در نشست هیئت دولت، با بیان اینکه مسئله مهم امروز، شکستن تحریم ایران است، گفت: تحریم یک عمل تروریستی و ظالمانه علیه ملت ایران است و هیچ‌کس هم نمی‌تواند بگوید که تحریم اثر ندارد. اینکه گفته شود تحریم هیچ اثری ندارد و دولت باید قوی باشد، این به‌معنای حمایت از آمریکاست.

رئیس‌جمهوری افزود: آن کسی که می‌گوید تحریم اثر ندارد، یعنی حامی آمریکاست، یعنی از آمریکا حمایت می‌کند و می‌گوید آمریکا کار بدی نکرده و کار خوبی کرده است و تحریم هم اصلا در زندگی اثر ندارد و ما باید کار کنیم.

وی تصریح کرد: اگر هم کسی بگوید تحریم را نمی‌شود به هیچ قیمتی شکست و در برابر تحریم باید تسلیم شویم، این حرف نادرست است. چطور است که در سال ۹۲ و ۹۴ توانستیم تحریم را بشکنیم؟ مگر ایران تحریم نبود، پس چطور تحریم را شکستیم؟ یک بخش تحریم را در سال ۹۲ و بخشی از آن را نیز در ۹۴ شکستیم.

روحانی ادامه داد: اینکه صادرات نفت ما از ۹۰۰ هزار بشکه به نزدیک ۳ میلیون بشکه در روز رسید، به دلیل این بود که تحریم را شکستیم، همه اجناس ما در بندرگاه‌های غربی و غیرغربی مانده بود و به دلیل تحریم نمی‌آمد، پالایشگاه و بسیاری از مراکز بزرگ پتروشیمی و مراکز گاز کشور راه نمی‌افتاد، اما راه افتاد و این تحریم شکسته شد.

رئیس‌جمهوری گفت: ما توانستیم با تمام بانک‌های بزرگ شرق و غرب برای اعتبار اقدام کنیم و در موردی، ۵ میلیارد از یک کشور اعتبار گرفتیم و از برخی کشورهای دیگر هم همه مقدمات آن آماده شد و شرایط تغییر کرد و همه شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران صف بستند.

وی عنوان کرد: حال شما بگویید همه اینها چشم‌بندی است، اینکه در سال ۹۵ رشد اقتصادی ما بالاترین رشد اقتصادی دنیا شد که دیگر چشم‌بندی نیست. کار بزرگی انجام شد. اینکه تحریم‌های سازمان ملل برداشته شد، اینکه معضل بزرگ ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برداشته شد، همین امروز هم با وجود همه کارهایی که آمریکا کرده باز هم در برابر برجام ناتوان است.

کد خبر 300058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =