آمادگی شورون برای ازسرگیری تولید در منطقه بی‌طرف مرزی کویت و عراق

شرکت آمریکایی شورون برای ازسرگیری تولید میدان نفتی وفره در منطقه بی‌طرف مرزی عربستان و کویت اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن/ دوبی، شورون روز پنجشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت تدارک لازم برای از سرگیری تولید در میدان نفتی وفره، واقع در منطقه بی‌طرف مرزی عربستان و کویت را دیده است.

کویت و عربستان سعودی، دو عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سال گذشته میلادی به توافق رسیدند که اختلاف پنج‌ساله خود را درباره منطقه مرزی موسوم به «منطقه بی‌طرف» پایان دهند. این موضوع امکان ازسرگیری برداشت از دو میدان مشترک و ۰.۵ درصد از عرضه نفت جهان را فراهم می‌کند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان در ماه دسامبر اعلام کرد که افزایش تولید حاصل از برداشت از این میدان‌ها، تاثیری بر تعهدهای این کشور برای پایبندی به توافق کاهش عرضه اوپک و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» نخواهد داشت.

به گزارش شانا، منطقه بی‌طرف بین عربستان و کویت تنها جایی است که شرکت‌های نفتی خارجی سهمی از میدان‌های نفتی در اختیار دارند؛ در خاک دو کشور میدان‌های نفتی در اختیار شرکت‌های نفتی دولتی است و تولید نفت از این میدان‌ها نیز به‌طور برابر بین دو کشور مشترک است.

برداشت نفت خام از میدان فراساحلی خفجی در ماه اکتبر ۲۰۱۴  متوقف شد، عربستان سعودی یکطرفه به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی برداشت نفت از این میدان را متوقف کرد که در آن زمان نارضایتی طرف کویتی را در پی داشت، همچنین کار روی میدان وفره برای اجرای عملیات تعمیر و نگهداری تعطیل شد و تولید در این میدان هم از آن زمان به بعد دیگر ازسرگرفته نشد.

کد خبر 299823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =