«زنگنه» به پاس تلاش‌ها برای بهبود کیفیت سوخت لوح سپاس دریافت کرد

وزیر نفت به پاس تلاش‌های مستمر در عرصه محیط زیست کشور و همچنین تولید سوخت باکیفیت، لوح سپاس دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در حاشیه بیست‌ویکمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدمات سبز، از بیژن زنگنه، به پاس سال‌ها تلاش در وزارت نفت و تولید سوخت باکیفیت با تقدیم لوح سپاس قدردانی کرد.

در این مراسم، شرکت‌های پتروشیمی آریاساسول، مهاباد، ایلام، پتروشیمی پارس، زاگرس، مارون، تخت جمشید، امیرکبیر، فن‌آوران، لرستان و شرکت پلی‌پروپیلن جم، شرکت نفت پاسارگاد، پالایشگاه گاز پارسیان، شرکت پالایش نفت کرمانشاه و شرکت گاز استان کردستان جوایز خدمات سبز را دریافت کردند.

در این دوره از همایش ملی واحدهای صنعتی و خدمات سبز، شرکت پلیمر آریاساسول و سه واحد صنعتی دیگر کشور در کنار سه واحد خدماتی موفق به کسب تندیس زرین شدند و ۴۸ واحد صنعتی و ۱۸ واحد خدماتی نیز به عنوان شرکت‌های صنعتی و خدماتی سبز، تندیس سیمین بیست و یکمین دوره را دریافت کردند.

شرکت پلیمر آریاساسول به دلیل عملکرد مطلوب خود در زمینه حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار، برای سومین سال پیاپی به عنوان واحد برگزیده صنعت سبز انتخاب شد و تندیس زرین این همایش را دریافت کرد؛ آریاساسول پیش از این موفق به کسب تندیس زرین نوزدهمین و بیستمین دوره و تندیس سیمین هجدهمین دوره از همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز شده بود.

همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز، بهمن‌ماه هر سال به همت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد و سازمان همکاری‌های بین‌المللی آلمان، برای حفاظت محیط‌زیست برگزار می‌شود. هدف از این همایش تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی به این موضوع و همچنین ترویج فرهنگ محیط‌زیستی در میان آن‌ها و انتقال تجربه‌های مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده‌های محیط‌زیستی و ایجاد فضای رقابت بین‌المللی است.

در این همایش عملکرد سالانه محیط‌زیستی شرکت‌های صنعتی در ۱۰ گروه صنایع غذایی، شیمیایی، دارویی و بهداشتی، نساجی، چرم و سلولوزی، کشاورزی، فلزی و ماشین سازی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، صنایع کانی غیر فلزی، برق و الکترونیک و صنایع بازیافت مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین عملکرد آن‌ها در هفت گروه شامل پایانه‌های حمل‌ونقل بار و مسافر، مدیریت شهرک‌های صنعتی و مسکونی، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی و مراکز خدمات آموزشی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، خطوط انتقال نفت، گاز و نیرو، و مراکز ایجاد و توسعه فضای سبز شهری و پارک‌ها توسط کارشناسان دبیرخانه همایش صنعت سبز و سازمان حفاظت محیط‌زیست بررسی می‌شود.

کد خبر 299892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =