اعلام نیازهای فناورانه برای تضمین تولید و صادرات پایدار نفت

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، نیازهای فناورانه این شرکت را اعلام کرد و رفع آن را از آن جهت که تضمین‌کننده تولید و صادرات پایدار نفت است، بسیار حائز اهمیت خواند.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس اسدروز امروز (یکشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) در نخستین روز گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه، به مناطق عملیاتی مختلف این شرکت در خارک، عسلویه، شمال (نکا) و ماهشهر و عملکرد هر یک از این بخش‌ها اشاره کرد و گفت: برخی خطوط لوله این شرکت قابلیت توپکرانی هوشمند ندارند و از این نظر نیازمند راهبردهای فناورانه هستیم.

وی افزود: ساخت هوزهای شناور برای انتقال فرآورده‌های نفتی از تاسیسات خشکی به گوی‌های شناور از دیگر نیازمندی‌های شرکت پایانه‌های نفتی است و همچنین این شرکت به فناوری‌هایی برای حفاظت از نواحی پاششی پایل‌ها و پایه‌های اسکله‌ها و سکوها نیاز دارد.

اسدروز، طراحی و ساخت کارت‌های الکترونیکی سیستم‌های کنترلی شناورها را از دیگر نیازهای فناورانه این شرکت برشمرد و گفت: این شرکت بیش از ۲۵۰۰ قلم کالا را در قالب ۹۰ گروه کالایی شناسایی و آن را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی کرده که این اقدام‌ها حدود ۳۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی به دنبال داشته است.

گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت صبح امروز (یکشنبه، ٢٧ بهمن‌ماه) با حضور وزیران نفت و علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد و عصر روز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 299893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =