عزم وزات نفت برای توسعه استانداردها جدی است

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری به اقدام‌های مؤثر و جدی وزارت نفت پیرامون‌ موضوع استانداردها اشاره و عنوان کرد: موضوع‌ به‌روزآوری استانداردها و تقویت نهاد صدور گواهینامه کیفیت در صنعت نفت به‌طور جدی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید محمدزاده امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) در اختتامیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه اظهار کرد: از مهم‌ترین ابزارهای کاربردی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی، ابزار پژوهش و نوآوری است که خوشبختانه مصوبه آن ابلاغ شد. این ابزار باید بتواند با پذیرش ریسک و ارائه مدل‌های تضمین خرید، زمینه را برای حضور بخش‌های مختلف فراهم‌ کند.

وی به توجه مقام عالی وزارت به موضوع توسعه اکوسیستم فناوری در وزارت نفت اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین رویدادهایی فرصت مغتنمی برای بهم‌رسانی سه قطب صنعت، دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود تا با مشارکت یکدیگر مشکلات رفع شود و امیدواریم صنعت نفت با جهش سریع‌تری روبه‌رو شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری بیان کرد: مقاومت برخی از مدیران نسبت به پذیرش موضوع نوآورانه نباید این شائبه را ایجاد کند که اراده و خواسته‌ای مبنی بر تحقق فعالیت‌های نوآورانه بالاخص در صنعت نفت وجود ندارد، چراکه صنعت نفت، صنعتی ایمنی‌محور و حائز اهمیت است، بنابراین مدیران را به این سمت و سو می‌کشاند که نسبت به پذیرش ریسک یک موضوع نو قدری مقاومت نشان دهند.

محمدزاده تصریح کرد: باید تلاش کنیم گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی به خاطره نپیوندد، چراکه اراده و توانمندی‌های زیادی وجود دارد، فقط لازم است همه ذی‌نفعان در کارها و فعالیت‌های خود پشتکار لازم را داشته باشند و سعی کنند در رفع چالش‌های احصاشده در طول برگزاری این رویداد با مشارکت یکدیگر گام‌های اساسی بردارند.

وی اظهار کرد: امسال چند رویداد مهم از سوی وزارت نفت برای حمایت از شرکت‌های نوپا برگزار شد و همچنین وزیر نفت دستور شتابدهی به قراردادهای کلان با دانشگاه‌ها را صادر کرد که همه اینها نشان‌دهنده عزم قاطع صنعت نفت برای بهره‌مندی از توان حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های استارت‌آپی در کشور است.

گردهمایی سه‌روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت و ارائه نیازهای فناورانه، از صبح روز شنبه (۲۷ بهمن‌ماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به‌کار کرد و عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) به‌ کار خود پایان داد.

کد خبر 300039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =