نروژ در تکاپوی یافتن مدیر جدید برای صندوق نفتی

نروژ به منظور یافتن رئیس جدید برای صندوق درآمدهای نفتی خود با ارزش ۱.۲ تریلیون دلار، تلاش می‌کند.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، مهلت ارائه درخواست برای پذیرش شغلی که به گفته یک تاجر نروژی، مهم‌ترین شغل در این کشور است، هفته گذشته به پایان رسید.

روی کاغذ ممکن است ریاست بخش مدیریت سرمایه‌گذاری بانک مرکزی نروژ، مهم‌ترین شغل در این کشور به نظر نرسد، اما هر کس بتواند این مقام را به دست بیاورد، در عمل رئیس بزرگ‌ترین صندوق ثروت ملی در جهان به‌شمار می‌آید.

صندوق بازنشستگی دولت نروژ که به آن صندوق نفت نیز می‌گویند، حدود ۲۵ سال پیش ایجاد شد تا درآمدهای صنعت نفت این کشور را مدیریت کند. این صندوق از یک صندوق ۲۰۰ میلیون دلاری اکنون به یک دارایی ۱.۲ تریلیون دلاری تبدیل شده است.

اینگو اسلینگستاد، رئیس کنونی بخش سرمایه‌گذاری بانک مرکزی نروژ، به زودی این مقام را ترک می‌کند و تلاش برای یافتن جایگزین او در شرایطی حساس برای صندوق نفت و مدیران آن اتفاق می‌افتد. هم‌اکنون چالش‌های مربوط به راهبرد سرمایه‌گذاری و چگونگی تأثیر این صندوق و روابط پر فراز و نشیب آن با سیاستمداران نروژی، اهمیت بیشتری یافته‌اند.

تصمیم نهایی درباره جانشین آقای اسلینگستاد در فصل بهار سال آینده اتخاذ می‌شود.

برای نخستین بار در هفت سال اخیر، نروژ یک وزیر دارایی جدید به نام یان توره سانر نیز خواهد داشت که پیش از این اعلام کرده بود این کشور باید صندوق نفت را به بخش‌های کوچک‌تری تجزیه کند.

کد خبر 300240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =