آماده‌باش بیمارستان نفت تهران برای مقابله با کرونا

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از آماده‌باش کامل بیمارستان صنعت نفت تهران در وضع کنونی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، حبیب‌الله سمیع گفت: ما همسو با هدف آمادگی برای پذیرش و درمان موارد ابتلا به ویروس کرونا، یک بخش داخلی مردان با ظرفیت ۳۰ تخت و یک بخش ICU داخلی با ظرفیت ۶ تخت فراهم کرده‌ایم که به‌طور کامل ایزوله و قرنطینه هستند.

وی با بیان اینکه همه مراکز بهداشتی و درمانی نفت در سطح کشور آماده پذیرش مراجعان مشکوک به ویروس کرونا هستند، افزود: در بخش اورژانس بیمارستان‌های نفت به‌ویژه شهرهای پرجمعیت مانند تهران و اهواز، واحد تریاژ موارد مشکوک مبتلا به این ویروس از دیگر مراجعان مقاصد دیگر درمانی جدا پذیرش و رسیدگی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اینکه تاکنون در مجموع سه مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا از کارکنان بازنشسته به بیمارستان نفت تهران مراجعه کرده و بستری شده‌اند، توضیح داد: این سه نفر از استان‌های زنجان، قم و تهران به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی به شایعه وجود دو مورد مشکوک ابتلا به این ویروس در آبادان اشاره کرد و از سلامت کامل این افراد خبر داد و گفت: ابتلای یکی از کارکنان بخش نقلیه مرکزی نفت به ویروس کرونا نیز شایعه است و ایشان نیز کاملا سلامت هستند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نسبت به رعایت مواردی چون بهداشت فردی، شست‌وشوی مکرر دست‌ها، پرهیز از برقراری تماس‌های مکرر و نزدیک افراد با یکدیگر و حضور در تجمعات و پرهیز از سفرهای غیر ضروری تاکید کرد.

سمیع درباره رعایت بهداشت رستوران‌ها و آبدارخانه‌ها نیز افزود: افراد مربوط به این حوزه باید از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش و نیز ارائه و استفاده از قاشق و چنگال یکبار مصرف دقت لازم را داشته باشند.

وی گفت: همکاران نفتی می‌توانند از طریق وب‌سایت بیمارستان نفت تهران و نیز تماس با مرکز تلفن با شماره ۱۵۱۱ با همکاران ما در ارتباط باشند و خدمات درمانی لازم را دریافت کنند.

کد خبر 300281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =