الزام‌های پیشگیری و کنترل ابتلا به کرونا در صنعت نفت ابلاغ شد

کارگروهی با عنوان «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید» در وزارت نفت تشکیل و الزام‌های پیشگیری و کنترل ابتلا به این ویروس در صنعت نفت ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار شانا، به‌منظور اقدام مؤثر مقابله و اطمینان از کنترل انتشار ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) در صنعت نفت، کارگروهی با عنوان «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید» وزارت نفت با محور سازمان بهداشت و درمان و همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، اداره کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و پدافند غیرعامل و روابط عمومی تشکیل شده است که مستمر دستورعمل‌های روزآمد و کاربردی در صنعت نفت را تهیه می‌کند و برای اجرا در دسترس قرار می‌دهد.

در این راستا، الزام‌های پیشگیری و کنترل ابتلا به ویروس کرونای جدید در صنعت نفت از سوی فرزین مینو، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و سیدباقر مرتضوی، مدیرکل بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت به همه معاونان و مشاوران وزیر، مدیران‌عامل شرکت‌های اصلی و فرعی و مدیران کل و رؤسای واحدهای مستقل ستادی ابلاغ شده است. این الزام‌ها به شرح ذیل است:

۱- تا اطلاع ثانوی از برگزاری همایش، کنفرانس، سمینارها تا حد امکان و در موارد غیرضروری خودداری شود.

۲- تا اطلاع ثانوی باشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، سینماها و... تعطیل شود.

۳- در ورودی ساختمان‌ها، ادارات، تأسیسات و... از محلول‌های ضدعفونی دست استفاده شود.

۴- فضاهای عمومی اعم از محیط‌های کاری، آبدارخانه‌ها، نمازخانه‌ها، آسانسورها، سطوح میز، رایانه، تلفن، صندلی‌ها، خودپردازها، خودروهای حمل‌ونقل در نقلیه شرکت و... به‌طور منظم روزانه چند بار ضدعفونی شود.

۵- آموزش فوری شاغلان، کارکنان واحدهای خدمات، آبدارخانه‌ها، رستوران‌ها در زمینه رعایت بهداشت فردی، نظافت و ضدعفونی صحیح سطوح محیط کار و برنامه پاک‌سازی و همچنین نحوه کار با محلول‌های ضدعفونی، انجام شود. نظارت مستمر و روزانه بر رعایت موارد آموزش داده‌شده ضروری است.

۶- کارکنان شاغل در آبدارخانه‌ها، رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع باید از ماسک‌های یکبار مصرف و دستکش مخصوص استفاده کنند.

۷- تا اطلاع ثانوی تا حد امکان همکاران از منزل غذای سبک بیاورند تا از آلودگی‌های احتمالی آشپزخانه‌ها مصون بمانند.

۸- در اماکنی که دسترسی به آب برای شست‌وشوی دست‌ها به‌صورت مکرر وجود ندارد، به‌طور حتم پاک‌کننده‌های با پایه الکلی در دسترس قرار گیرد.

۹- از عملکرد سیستم‌های تهویه ساختمان‌ها اطمینان حاصل شود. تمهیدات لازم برای ورود هوای تازه و سالم در نظر گرفته شود.

۱۰- سازمان بهداشت و درمان می‌بایست محل‌های پذیرش افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا، شبکه ارجاع و تمامی خدمات مرتبط را با قید فوریت به همه کارکنان صنعت نفت اطلاع‌رسانی کند.

۱۱- پس از تأیید آزمایشگاهی ابتلای یک شاغل به ویروس کرونای جدید، باید ظرف مدت سه ساعت گزارش آن به دفتر وزارت، هم‌زمان به مراکز کنترل اورژانس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت (EOC)، دفتر معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، دفتر مدیرکل اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل و رؤسا/ اداره‌های اچ‌اس‌یی شرکت ذی‌ربط اعلام شود.

۱۲- در صورتی‌ که ابتلا به عفونت ویروس کرونای جدید یک شاغل تأیید شود، رؤسا و سرپرستان باید کارکنان در ارتباط با فرد بیمار (شاغل در محل کار و ساکن در کمپ) را از مواجهه احتمالی با ویروس کرونای جدید در محیط کار مطلع کنند، همچنین سازمان بهداشت و درمان موظف است بیمار را تا زمان تعیین تکلیف قطعی زیر نظر قرار دهد.

۱۳- همه الزام‌ها و دستورعمل‌های مرتبط و اعلامی از سوی کارگروه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید وزارت نفت در صنعت نفت لازم‌الاجراست.

ضروری است با قید فوریت، در شرکت‌ها زمینه لازم برای در اولویت قرار گرفتن اجرای مفاد این بخشنامه و دستورعمل‌های ارسالی از سوی کارگروه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید وزارت نفت ایجاد شود.

کد خبر 300299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =