مقابله با کرونا بر اساس دستورعمل بهداشت و درمان نفت دنبال می‎شود

 چگونگی اقدام‌های کنترلی مقابله با ویروس کرونا در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مطابق دستورعمل اجرایی بهداشت و درمان دنبال می‎شود و در این راستا تصمیم‌هایی گرفته شده است.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، چهارمین کمیته مدیریت شرایط اضطراری این سازمان به‌منظور ایجاد آمادگی و اقدام‌های پیشگیرانه در مواجهه با ویروس کرونا تشکیل جلسه داد.

در این کمیته مقرر شد تصمیم‌گیری چگونگی مقابله با ویروس کرونا از سوی شرکت‌های مستقر در منطقه، تابع وحدت رویه ابلاغی از سوی کمیته مدیریت شرایط اضطراری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باشد.   

همچنین بنا به صلاحدید مدیریت شرکت‌های منطقه تا اطلاع ثانوی از حضور کارکنان ساکن در استان‌های با آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری شود و در صورت نیاز مبرم به حضور این دسته از کارکنان، اقدام‌های کنترلی مطابق دستورعمل اجرایی بهداشت و درمان صورت پذیرد.

بر اساس تصمیم‌گیری مدیریت شرایط اضطراری سازمان منطقه ویژه پارس، از حضور بانوان شاغل در شرکت‌های منطقه با استفاده از روش‌های مرخصی استحقاقی، دورکاری یا دیگر روش‌های معمول «عدم حضور مجاز» تا اطلاع ثانوی ممانعت شود.

بر اساس این گزارش، مقرر شد به‌منظور کاهش خطر و ریسک ابتلا به ویروس کرونا در محیط کار سرو غذای کارکنان اقماری و نوبتکاری تا اطلاع ثانوی در بسته‌بندی یکبار مصرف توزیع شود. در عین حال پرونده پزشکی نیروهای دارای بیماری خاص دیابتی، سرطانی، بیماری‌های قلبی و عروقی و ... از بهداشت و درمان هر شرکت دریافت و بررسی شود.

مطابق دستورعمل ابلاغی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کد مستند Pro۱۹-cov-۰ هر شرکت نسبت به تشکیل گروه واکنش سریع در کنترل شیوع بیماری کرونا اقدام کند که پس از تشکیل گروه‌های واکنش سریع در کنترل شیوع بیماری کرونا و تاییدیه رئیس بهداشت و درمان منطقه آموزش‌های لازم از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت برای همه گروه‌های واکنش سریع در روز شنبه مورخ ۹۸/۱۲/۱۷ و در محل سالن همایش‌های خلیج‌فارس سازمان منطقه ویژه برگزار شود.

از آنجا که شرکت‌های مستقر در منطقه هر یک نسبت به تعیین محل‌های قرنطینه اقدام کرده‌اند، مقرر شده است مکان‌های معرفی شده از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت بازدید و در صورت نیاز گزارشی از نواقص موجود تهیه و برای رفع کمبودها به مدیرعامل هر شرکت ارائه شود. همچنین پیام‌های بهداشت و درمان صنعت نفت از طریق سامانه پیامکی مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه به همه اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری منطقه اطلاع‌رسانی شود.

بر این اساس، نشست کمیته مدیریت ارشد شرایط اضطراری منطقه به‌صورت منظم و هفتگی در روزهای چهارشنبه در محل سالن CIP فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس رأس ساعت ۱۴ تشکیل خواهد شد.

کد خبر 300517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =