تمهیدات شرکت ملی نفت ایران در مقابله با کرونا اعلام شد

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و حساسیت و اهمیت فعالیت‌های این شرکت در راستای انجام وظایف ذاتی خود (تولید نفت و گاز)، فعالیت‌های مدیریتی و عملیاتی را به‌منظور مقابله با کرونا در سطح ستاد و مناطق عملیاتی تشریح کرد.

مانی عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با شانا، با اشاره به انجام تست‌های غربالگری و فعالیت‌هایی همچون تب‌سنجی در مناطق عملیاتی، جزایر و سکوها قبل از اعزام کارکنان اقماری و همچنین آماده‌باش کامل مراکز درمانی وابسته به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مناطق عملیاتی، عنوان کرد: اقدام‌های مقتضی برای پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در دستور کار تمامی شرکت‌های تابع و فرعی شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.

وی ضمن تشریح اقدام‌های مدیریتی و عملیاتی انجام شده و در دست اقدام اعلام کرد: شرکت ملی نفت ایران در این خصوص تابع دستورعمل‌های ابلاغی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت پیرامون آمادگی و مقابله با ویروس کروناست، همچنین با اعلام از سوی سازمان مذکور، کمیته‌های تخصصی شرایط اضطراری سطح یک در تمامی شرکت‌های عملیاتی به‌منظور اتخاذ تصمیم‌ها و انجام اقدام‌ها و فعالیت‌های عملیاتی به‌صورت مرتب تشکیل و فعالیت‌های بسیار خوبی درخصوص ارتقای آمادگی، شناسایی، پیشگیری و مقابله با این بیماری در شرکت‌ها در حال انجام است.

این مقام مسئول ادامه داد: کمیته شرایط اضطراری سطح یک در معاونت پشتیبانی شرکت ملی نفت برای اجرای تدابیر و فعالیت‌های خاص برای آمادگی و مقابله با ویروس کرونا در سطح ساختمان‌های اداری شرکت ملی نفت تشکیل شده و اقدام‌های مختلفی به‌صورت مستمر در حال انجام است.

عبدالله‌زاده افزود: با توجه به اهمیت موضوع، بنا به دستور معاونت امور تولید شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان جانشین اول کمیته شرایط اضطرای سطح سه در این شرکت، جلسات مذکور در بالاترین سطح از روز ۱۰ اسفند به‌صورت مکرر در راستای تدوین نقشه راه و ماژول‌های مدیریتی و عملیاتی برای آمادگی و مقابله با انتشار ویروس کرونا تشکیل می‌شود که خوشبختانه اقدام‌ها و تصمیم‌های مطلوبی در راستای تسهیل و تسریع فعالیت‌های مربوطه و کمک به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حال انجام است.

ارتقای سطح آگاهی و دانش همکاران

وی گفت: در فاز نخست شناسایی، پیشگیری، آموزش و آگاه‌سازی به‌عنوان مؤلفه‌های اصلی و تاثیرگذار برای کاهش پیامدهای ویروس کرونا در نظر گرفته شد و نیز پیرو دستورعمل‌های ابلاغی از سوی دستگاه‌ها و مراجع ذی‌صلاح، مدیریت اچ‌اس‌یی سازوکارهای لازم برای عملیاتی کردن این مؤلفه‌ها را مشخص کرد و ارتقای سطح دانش همکاران درباره مسئله بهداشت فردی، محیطی و نیز بهداشت عمومی را ضروری خواند.

عبدالله‌زاده از سلامت کارکنان به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه در اچ‌اس‌یی یاد کرد و با بیان اینکه مهم‌ترین گام برای تحقق این مقوله داشتن آگاهی، آموزش، اطلاع‌رسانی و پیشگیری است، افزود: مدیریت اچ‌اس‌یی به‌دنبال ارتقای سطح دانش بهداشت عمومی و فردی و نیز اقدام‌های کنترلی در این ارتباط است، از این رو انتظار ما از همه کارکنان خدوم شرکت ملی نفت به عنوان بازوهای کنترلی این است که مقوله‌های عنوان‌شده را در محیط‌های کاری و بخصوص محیط‌های خانگی و شخصی خود به‌درستی رعایت کنند.

وی اظهار کرد: مدیریت اچ‌اس‌یی شرکت ملی نفت در کنار همه کارکنان زحمتکش شرکت ملی نفت به‌منظور جلوگیری از اپیدمی شدن این بیماری خواهد بود و همه تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب به کارکنان به کار خواهد برد. مهم‌ترین وظیفه ما در این شرایط، جلوگیری از چالش‌های احتمالی است تا تولید نفت و گاز متأثر نشود و مهم‌ترین انتظار ما از کارکنان این است که به دستورعمل‌ها و سیاست‌های ابلاغی از سوی دستگاه‌های مرتبط توجه لازم را داشته باشند تا ان‌شاءالله بتوانیم با کمترین آسیب از این بحران عبور کنیم.

کد خبر 300641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =